Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:51:56 GMT

ماجرای سفره‌هفت‌سین در استودیوی دوبله به روایت جلال مقامی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۱۳۶

ماجرای سفره‌هفت‌سین در استودیوی دوبله به روایت جلال مقامی

‍‍‍‍‍‍

من و منوچهر اسماعیلی فیلم هندی «سنگام» را یک هندی دوبله می‌کردیم؛ او به ما گفت دوبله باید تا قبل از نوروز به پایان برسد و مجبور شدیم در استودیو سفره هفت‌سین بچینیم و سبزی پلو با ماهی بخوریم. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلال مقامی یا صدای ماندگار «دیدنی‌های» تلویزیون جلوه‌های دوبله گذشته را وجود فیلم‌های خوب دانست و گفت: یک زمانی ما فیلم «بی‌نوایان» را دوبله می‌کردیم با آن کاراکترها و بازیگرها! یعنی به عبارتی بزرگترین ادبیات جهان به صورت فیلم درمی‌آمد و ما به جای آن کاراکترها صحبت می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی‌هایی که از هنرمندان آن فیلم‌ها می‌دیدیم اجازه نمی‌داد به دوبلوها که بد صحبت کنند. اما امروز سازمان صداوسیما فیلم‌هایی که پخش می‌کند چیست؟ یکسری فیلم‌های کره‌ای که شمشیر دست‌شان است و بالا و پایین می‌روند. این شخصیت‌ها اجازه شکوفایی بخشی از استعدادهای دوبلورهای ما را نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: شما صحنه‌های فیلم «جنگ و صلح» را مجسم کنید با آن بازی‌ها، طبیعی است که وقتی یک دوبلور پشت میز می‌نشیند و یک بازیگری مثل آنتونی‌کوئین می‌بیند با آن مهارت حودش سعی می‌کند به آن شخصیت نزدیک شود. به اعتقاد من دوبلور خوب کسی است حالت را از بازیگر بدزدد و به خودش پس بدهد. هرچه به بازیگر نزدیک شود آن دوبله موفق‌تر است. به شرطی که بازی بازیگر این اجازه را به دوبلور بدهد. معضل امروز دوبله را فقدان فیلم‌های خوب می‌دانم که نمی‌تواند آن خوشبختی گذشته دوبله را تکرار کند.

 

مقامی با اشاره به اینکه امیدوارم یک سالی نوروز، نوروز هنر ایران باشد، افزود: همه کسانی که در عرصه هنر دستی دارند واقعا چقدر خوب است یک روزی این هنر هم یک نوروز داشته باشد. می‌گویم نوروز یاد سبزی‌پلو با ماهی در استودیوی دوبله می‌افتم. جایی که فیلمی به نام «سنگام» یک فیلم هندی بود و من و منوچهر اسماعیلی برای یک صاحب فیلم هندی دوبله می‌کردیم و فیلم 20 پرده داشت. نزدیک تحویل سال بودیم ولی دوبله‌اش تمام نشده بود.

مهمترین درخواست دوبلورها از تلویزیون/ سال 98 برای دوبله چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ + فیلم و عکس

وی در پایان خاطرنشان کرد: صاحب فیلم هم اصرار می‌کرد حتماً قبل از عید دوبله تمام شود اصرار کرد که بمانیم گفتیم به شب عید و تحویل سال نمی‌رسیم. منوچهر اسماعیلی هم به طنز گفت اگر بخواهیم بمانیم و فیلم تمام شود باید برای ما سبزی پلو با ماهی و در استودیو سفره هفت‌سین بچینید. جالب است که رفت یکی از این هتل‌ها، سبزی پلو با ماهی و سفره هفت‌سین آورد. این شب عید را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم به خاطر آن شب دوبله، سفره هفت‌سین در استودیو و سبزی‌پلو با ماهی که آن هندی برایمان خرید.

تصویربردار و تدوین‌گر: محمدرضا کشت‌ دار

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط عید نوروز رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عید نوروز رسانه ملی تلویزیون عید نوروز رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشان در استقبال نوروز


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، همزمان با تقارن ایام نوروز دیار کویری ایران آماده استقبال از این آیین باستانی می‌شود و در اقصی نقاط شهر کاشان المان‌های نوروزی این موضوع را برای شهروندان تداعی می‌کند.

همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا باعث شده است تا حال و هوای معنوی خاصی در شهر کاشان حاکم باشد و المان‌های نوروزی با المان‌های ماه مبارک رمضان جلوه خاصی را به شهر داده است.

 

بازار فروش اقلام سفره هفت سین در گوشه و کنار معابر شهر کاشان داغ است و در برخی از نقاط شهر اقلام سفره هفت سین به فروش می‌رسد و شهروندان کاشانی نیز با شور خاصی اقلام سفره هفت سین خود را تهیه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هفت سین قرانی نوروز ۱۴۰۳ و سال جدید
  • هفت سین، هفت میم یا هفت سِپند؟
  • کاشان در استقبال نوروز
  • ببینید| پشت صحنه هایی از دوبله سریال جومونگ ۳ که در نوروز پخش خواهد شد
  • توزیع هزار پرس غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند در قزوین
  • ببینید | روایت های شنیدنی از سفره های پربركت با مهمان نواز
  • دوبله سه فیلم سینمایی آسیایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳
  • برنامه ویژه سحر تلویزیون برای روزه اولی‌ها/ ماجرای مدرس و احسان در شبکه نهال
  • تقویم ایران باستان؛ هر یک از سین‌های هفت‌سین نماد چیست؟
  • ماجرای دعوت هندی‌ها از اصغر فرهادی