Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@07:38:33 GMT

ترکیب ایران برای بازی سرنوشت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۱۵۴

ترکیب ایران برای بازی سرنوشت

زلاتکو کرانچار در شرایطی باید تیمش را برای مصاف با عراق آرایش دهد که پیروزی تنها راه او برای فرار از اما و اگرها برای صعود است.

به گزارش صدای ایران از ورزش سه، ایران و عراق در پایان بازی های روز دوم، با کسب 6 امتیاز رتبه های اول و دوم گروه سوم مقدماتی المپیک را در اختیار گرفته اند ولی این تیم امیدهای عراق هستند که با تکیه بر تفاضل گل بهتر صدرنشین شده اند و شرایط به مراتب بهتری برای صعود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تفاضل گل بهتر برای عراقی ها این فرصت را به مربی این تیم می دهد تا با احتیاط بیشتری شاگردانش را وارد زمین کند، چون یک تساوی هم می تواند صدرنشین ماندن آنها را تضمین کند؛ در سوی مقابل اما کرانچار تمام توان و ابزارش را به کار خواهد بست تا با پیروزی از زمین مسابقه خارج شود.

سرمربی کروات تیم ملی در دو دیدار ابتدایی برابر ترکمنستان و یمن از دو ترکیب تقریبا متفاوت استفاده کرد و در دیدار دوم برابر یمن 4 تغییر در ترکیب خود نسبت به دیدار برابر ترکمنستان ایجاد کرد.

فاصله کم میان سه بازی امیدها دلیل اصلی کرانچار برای تغییر در ترکیب تیمش بود ولی در مقابل عراق، او چاره ای جز به کار گرفتن تمام ابزارهایش ندارد، چون یک اشتباه کوچک می تواند منجر به حذف تیم شود؛ پس انتظار می رود طی نیمه اول محتاطانه ولی در نیمه دوم با تمام قوا تیمش را آرایش دهد.

در خط دروازه معراج اسماعیلی مانند دو بازی گذشته در دروازه خواهد ایستاد.انتخاب اول کرانچار در قلب خط دفاعی کاپیتان و رهبر تیمش امید نورافکن خواهد بود و به احتمال فراوان علیرضا آرتا زوج او می شود.

در پست دفاع راست ساکی نمایش خوبی پس از ورود به زمین مقابل یمن داشت؛ او پس از یک ماه مصدومیت به ترکیب بازگشته و شانس حضورش از محمد آقاجان پور برای بازی در این پست بیشتر است. در پست دفاع چپ اما به نظر می رسد بار دیگر محمد مسلمی پور مدافع چپ سپاهان پس از یک بازی استراحت بار دیگر به ترکیب اصلی امیدها بازگردد.

کرانچار در دو بازی گذشته از ترکیب 1-4-1-4 و 1-3-2-4 استفاده کرده است؛ کلید انتخاب دو بازیکن میانی میدان در ترکیب کرانچار تشخیص سیستم مورد نظر او است. اگر کرانچار بخواهد با سیستم تهاجمی تر بازی کند، یک هافبک تدافعی خواهد داشت که به احتمال فراوان سینا زامهران بازیکن پدیده است و جلوتر از او نامداری و مهدی خانی بازی می کنند؛ اما اگر کرانچار بخواهد با دو هافبک تدافعی بازی کند، شانس حضور خدابنده لو در کنار زامهران یا رزاق پور بیشتر است و جلوتر از این دومحمد مهدی خانی بازی خواهد کرد.

در نهایت امیرروستایی و مهدی قائدی به ترتیب وینگرهای چپ و راست تیم خواهند بود که باید یکی از مهاجمان اصلی مد نظر کرانچار که از میان محمدرضا آزادی، رضا شکاری و رضا جبیره انتخاب می شود را تغذیه کنند.

نکته جالب توجه تیم امید، حضور سه مهاجم آماده یعنی آزادی، جبیره و شکاری است که دردسر شیرینی برای کرانچار محسوب می شوند؛ شاید آمادگی این سه بازیکن سبب ایجاد تغییراتی غیرقابل پیش بینی در تیم شود.

با تمام این تفاسیر می توان 11 بازیکن احتمالی کرانچار مقابل عراق را اینگونه مشخص کرد:
معراج اسماعیلی- محمد مسلمی پور، امید نورافکن، علیرضا آرتا، حسین ساکی، سینا زامهران، محمد خدابنده لو، محمد مهدی خانی، مهدی قائدی، امیر روستایی و رضا شکاری.
دیدار ایران برابر عراق از ساعت 18:45 دقیقه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و تماشای آن برای عموم رایگان است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ترکیب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

به گزارش "ورزش سه"، مصدومیت تیبو کورتوا در ابتدای فصل باعث شد که رئال مادرید به دنبال جذب بازیکنی برای جانشینی او باشد و در نهایت کپا را به صورت قرضی و برای یک فصل از چلسی به خدمت گرفت تا جای دروازه‌بان بلژیکی را پر کند.

اما شرایط برای این دروازه‌بان اسپانیایی چندان خوب پیش نرفت و اشتباهاتی که او در چند دیدار انجام داد باعث شد که آنچلوتی ترجیح دهد که آندری لونین را به جای او در دروازه تیمش به میدان بفرستد و عملکرد خوب او باعث شد که به دروازه‌بان اصلی رئال تبدیل شود.

با این حال، کپا هرگز اعتراضی به این موضوع نکرد و خوشحالی و شادی‌اش پس از گلزنی و بردهای رئال و همچنین مهارهای خوب لونین روی نیمکت توجه بسیاری از هواداران این تیم و رسانه‌ها را به خود جلب کرده بود.

همچنین گفته شده بود که او در جریان بازی برابر منچسترسیتی در مهار ضربات پنالتی این دروازه‌بان اوکراینی را راهنمایی و کمک کرده بود و حالا نشریه رلوو خبر داده است که آنچلوتی قصد دارد پاداش رفتار خوب او را بدهد.

سرمربی رئال مادرید از اخلاق و رفتار خوب و حرفه‌ای این دروازه‌بان اسپانیایی بسیار راضی است و قصد دارد پاداش او را با قرار دادنش در ترکیب اصلی در یکی از دیدارهای رئال پیش از پایان فصل جاری بدهد و این احتمال وجود دارد که کپا در بازی برابر رئال سوسیداد در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود.

دیگر خبرها

  • سردار آزمون اعلام جنگ کرد
  • پاداش رفتار خوب: ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی
  • ترکیب قرقیزها مقابل ایران مشخص شد
  • داور بازی سرنوشت‌‎ساز پرسپولیس مشخص شد
  • اعتراض مدیرعامل چادرملو به لغو بازی سرنوشت‌ساز
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی
  • سرنوشت ما، کابوس شما؛ طرح موزاییکی هواداران اینتر در بازی مقابل میلان / عکس
  • اعلام ترکیب ایران مقابل کویت
  • رونمایی از ترکیب ایران مقابل کویت
  • مودریچ یک فصل دیگر در رئال مادرید می‌ماند