Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان -ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان خسارت وارده بارش های شدید، طوفان، طغیان رودخانه ها به بخش کشاورزی استان گلستان 12 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی عصر دوشنبه در نشست کارگروه ستاد بحران بخش کشاورزی گلستان اظهار داشت: از این میزان هفت هزار و 600 میلیارد ریال به بخش زراعت، یکهزار و 700 میلیارد ریال به مرغداری ها، دامداری و آبزی پروری، یکهزار و 500 میلیارد ریال به زیرساخت ها و حوزه تأسیسات آبی و خاکی ها و یکهزار و 200 میلیارد ریال به بخش باغات خسارت وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی عمده محصولات کشاورزی خسارت دیده در استان گندم، کلزا و جو بوده که خسارت 100 درصدی در گنبدکاووس، آق قلا، مینودشت، گالیکش، مراوه تپه، بندر ترکمن و گمیشان و در بقیه شهرستان های گلستان بین 20 تا 50 درصد برآورد می شود.
مختار مهاجر رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان نیز گزارشی از آخرین وضعیت خسارت ناشی از سیل در کشاورزی استان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران 28 و 29 اسفند ماه 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلیمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.
سرریز آب شدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه به ویژه شهرستان آق قلا را به دلیل حجم فراوان آب دچار سیلاب کرد.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 896 هزار نفر در شمال کشور واقع است.
6204/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي سيلاب گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌) در کرمان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌) در گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت‌) در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه در مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان، تهران، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و جمعه در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

کد خبر 6087146 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • پدیده گرگرو ۱۴۰ میلیارد ریال به برق چابهار خسارت زد
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد