Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@22:53:52 GMT

پایان خشکسالی در ایران و آغاز دوره ترسالی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۱۹۹

پایان خشکسالی در ایران و آغاز دوره ترسالی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پروفسور اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی ایران نوشت:خشکسالی ایران بعد از ۲۰سال به اتمام رسید.
این خشک سالی که در سال ۱۳۷۷ به خاطر فاز مثبت اقیانوس اطلس شمالی آغاز گردید باعث شد که بادهای باران اور که از این اقیانوس وارد ایران می‌شود و دارای رطوبت وسرما بود متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانی افزود: ۲۰سالی بود که نیمه جنوبی از این بادهای مدیترانه ای محروم بود و بارانهای کمی که نصیب جنوب می شد از دریای سرخ بود، وگرنه در این ۲۰سال خیلی اندک باران مدیترانه ای داشتیم.اما به لطف پروردگار ۶ماهی هست که اقیانوس اطلس به شدت روند منفی را طی می‌کند.نتیجه این روند آن است که امسال از اواسط فروردین هوای خنک نصیب ایران شده و تا اواسط خرداد هم ادامه خواهد داشت. به خاطر همین سرد شدن اقیانوس اطلس در غرب در این مدت بارانهای زیادی نصیب غرب ایران شد و در ادامه این روند امسال تابستان را هم با چند درجه خنک تر طی می کنیم و در نیمه دوم تابستان هوا کامل خنک می‌شود و در پاییز بارانهای بسیار زیادی نصیب ایران می شود که پاییز ایران به احتمال زیاد النینیو رقم خواهد خورد و اما زمستان بسیار سرد و پر بارشی در راه ایران است که در دهه شصت نظیر آن اتفاق افتاده است، بیشتر روزها صبح تا قبل از ظهر منطقه گرمسیری با یخبندان روبرو می شود و این روند پر بارشی ۲۰تا۴۰سال ادامه می یابد.

انتهای پیام/ت

زمستان بسیار سرد و پر بارشی در راه ایران است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار هواشناسی آب و هوا ترسالی خشکسالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، نتایج مسابقات به این شرح است:

دور نیمه نهایی - مرحله رفت:

منطقه غرب:
العین امارات ۴ - ۲ الهلال عربستان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در تیم الهلال با مربیگری ژرژ ژسوس پرتغالی، کالیدو کولیبالی مدافع سنگالی، سرگئی میلینکوویچ - ساویچ هافبک صرب و مالکولم مهاجم برزیلی به طور کامل و روبن نه وس هافبک پرتغالی تا دقیقه ۸۸ بازی کردند و یاسین بونو سنگربان مغربی، رنان لودی مدافع برزیلی غایب بودند. آلکساندر میتروویچ مهاجم صرب به علت مصدومیت غایب بود. نیمار ستاره برزیلی نیز به علت پارگی رباط صلیبی تا پایان فصل از همراهی تیم الهلال باز می‌ماند. مالکولم در دقیقه ۴۹ روی پاس میلینکوویچ ساویچ زننده گل اول الهلال بود. سالم الدوسری در دقیقه ۷۸ زننده گل دوم الهلال بود.

در تیم العین با مربیگری ارنان کرسپو آرژانتینی، سفیان رحیمی مهاجم مغربی تا دقیقه ۸۶ در ترکیب تیم العین بازی کرد و در دقایق ۶، ۲۶ (پنالتی) و ۳۸ (پنالتی) هت تریک کرد. آلخاندرو رومرو هافبک پاراگوئه‌ای در دقیقه ۵۶ (پنالتی) گل چهارم العین را به ثمر رساند. تیم الهلال تا قبل از این بازی به ۳۴ برد پیاپی دست پیدا کرده بود.

منطقه شرق - مرحله رفت:
اولسان هیوندای کره جنوبی ۱ - ۰ یوکوهاما مارینوس ژاپن (گل لی دونگ جیونگ در دقیقه ۱۹)  

 هدایت تیم یوکوهاما مارینوس را هری کیول استرالیایی بر عهده دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این دوره بدون احتساب جام باشگاه‌های آسیا بیست و یکمین دوره محسوب می‌شود و بر این اساس در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، سهمیه ایران به صورت ۳ + ۱ اعمال شد که تیم‌های پرسپولیس تهران (قهرمان لیگ و جام حذفی ایران ۲۰۲۳) و سپاهان اصفهان (نایب قهرمان لیگ برتر ۲۰۲۳) به همراه نساجی قائمشهر (برنده جام حذفی ایران ۲۰۲۲) در دور گروهی حاضر شدند و تیم تراکتور تبریز نماینده چهارم ایران در دور پلی آف با قبول شکست از تیم شارجه امارات حذف شد و تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران در دور گروهی حذف شدند. تیم سپاهان اصفهان نیز در دور یک هشتم نهایی از مسابقات کنار رفت.

تیم السد قطر نیز که محمد امین حزباوی مدافع ملی پوش ایرانی را در اختیار دارد از دور گروهی صعود نکرد. تیم اوراوا ردز ژاپن (قهرمان دوره قبل) نیز از دور گروهی حذف شد. در دور گروهی ۴۰ تیم حاضر در این دور در ۱۰ گروه ۴ تیمی تقسیم بندی شدند. از هر گروه تیم برتر به همراه ۳ تیم دوم برتر هر منطقه صعود کردند.

تیم استقلال تهران - قهرمانی لیگ برتر ۲۰۲۲ و تیم سوم در سال ۲۰۲۳ - به علت مشکل کسب مجوز حرفه‌ای از این دوره حذف شد. تیم اوراوا ردز ژاپن - قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ - که نتوانست از لیگ ژاپن مجوز کسب کند، از سهمیه قهرمانی خود استفاده کرده و در دور پلی آف منطقه شرق شرکت کرد و به دور گروهی راه یافت.

دیگر خبرها

  • نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پایان شکست ناپذیری الهلال ، پیروزی نامطمئن اولسان
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران
  • هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • ال‌ نینو رو به پایان است؟
  • آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • پایان داوری چهارمین مسابقه سراسری عکس حوادث و سوانح  با محوریت خشکسالی