Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:05:16 GMT

شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود طغیانی است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۲۵۱

شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود طغیانی است

شهرکرد - ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان شدید بارش در شهرستان های این استان، شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در شهرستان کوهرنگ افزود: میزان بارش برای استان بین 200تا 400میلیمتر در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی شده بود که اکنون میزان بارش در کوهرنگ به 250میلیمتر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، بارش باران و وجود برف 3متری در ارتفاعات باعث ذوب شدن برف انباشته شده در کوهرنگ شد و باران و برف ذوب شده به رودخانه های استان سرازیر شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را 4 هزار مترمکعب برآورد کرد.
عباسی میزان ورودی آب به زاینده رود در چهارمحال و بختیاری را 250مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در پی این بارشها تاکنون 7 پل جاده های اصلی این استان به زیر آب رفته است و نزدیک به ده ها پل در جاده های روستایی و فرعی استان نیز به زیر آب رفت.
عباسی اعلام کرد:به دلیل بروز سیلاب در سطح جاده ها 100روستا با مشکل تردد مواجه شده است و ساکنان 30 روستا نیز تخلیه شده اند که سکنه روستاهای در معرض خطر سیلاب به مناطق امن هدایت و در مساجد، مدارس یا امکان ورزشی اسکان داده شده اند.
به گفته وی، میزان خسارت اولیه موج نخست سیلاب در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 500میلیارد ریال برآورد شده است.
عباسی ادامه داد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته است و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.
بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است.
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد انرژي سيلاب چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

مهران چراغ پور اظهار داشت: با عبور متناوب امواج از فراز منطقه از بعدازظهر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه به ویژه برای نواحی غربی بارش‌های رگباری پیش بینی شده است.

وی افزود: شدت بارش‌های رگباری برای فردا و پس فردا در نواحی شرقی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

به گفته چراغ پور، چهارمحال و بختیاری دومین استان خشک کشور گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • تداوم بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • وزش باد شدید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی
  • وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور موافقت اصولی برای راه‌اندازی یک مجتمع گردشگری در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی شدت بارش‌های رگباری از فردا در چهارمحال و بختیاری