Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:28:15 GMT

پدر رالی جهان خواهر خوانده‌ای برای مادر هنر ایران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۲۵۹

پدر رالی جهان خواهر خوانده‌ای برای مادر هنر ایران

داکار، غنی‌ترین و غربی‌ترین شهر آفریقایی که در ساحل اقیانوس اطلس قرار دارد، پایتخت کشور سنگال و دوازدهمین خواهرخوانده اصفهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر داکار از ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹ به عنوان خواهرخوانده اصفهان شناخته شده است. این شهر که بر شبه‌جزیرهٔ "کیپ ورت" بنا شده، بزرگترین شهر کشور سنگال به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه از آنجایی که کشور سنگال برای مدت مدیدی تحت استعمار فرانسه قرار داشته، زبان رسمی آن فرانسوی است که البته پایتخت آن نیز از این امر مستثنی نیست. با این وجود، مردم شهر به یک زبان محلی به نام ولوف نیز با یکدیگر صحبت می‌کنند.

داکار که در منطقه استوائی قرار داشته و دارای بارندگی‌های اندک است، به سبب مجاورت با اقیانوس اطلس، صادر کننده ماهی و دیگر انواع غذاهای دریایی است. در این شهر صنایع تولید نوشابه‌های غیرالکلی و روغن مایع خوراکی نیز رونق بسیاری دارد. این شهر بندری به واسطه موقعیت جغرافیایی خود از دیرباز یک مرکز تجاری و بازرگانی میان اروپا، آفریقا و آمریکا محسوب می‌شود و نقطه‌ای برای سفرهای میان‌قاره‌ای به اروپا است. داکار همچنین از مراکز بزرگ اداری و صنعتی کشور سنگال به حساب می‌آید و کاخ ریاست جمهوری و مجلس ملی کشور سنگال در این شهر واقع شده‌ است.

صرف نظر از موقعیت‌های تجاری و اداری، داکار دارای جاذبه‌های گردشگری بوده و یکی از اعضای سازمان جهانی شهرهای دارای میراث فرهنگی است. دانشگاه مشهور آن در سال ۱۹۵۷ میلادی تأسیس شده و یک کلیسای اعظم جالب توجه دارد. مسجد جامع داکار نیز در سال ۱۹۶۴ ساخته شده است و یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن به حساب می‌آید. از دیگر مناطق گردشگری داکار می‌توان به ساحل شنی Clifftop، جزیره Goree، پارک Hann، باغ وحش و بازار اصلی شهر اشاره کرد.

به علاوه دریاچه "لاگورزا" در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر، "جزیره بردگان" در فاصله سه کیلومتری ساحل شهر و پارک چالش برانگیز و ماجراجویانه "آکروبائوباب" با به دست دادن تجارب جالب جهت آموختن مهارت‌های گروهی نیز از دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند.

گفتنی است که داکار دارای یکی از بزرگترین، مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های جهان برای عاشقان سرعت و هیجان است. در این شهر در دو هفته اول هر سال میلادی بزرگ‌ترین و معتبرترین رقابت‌های جهانی اتومبیلرانی و موتورسواری حرفه‌ای در طول ۹ هزار و ۳۰۰ کیلومتر برگزار می‌شود که در جهان به عنوان پدر مسابقات رالی شناخته می‌شود و هر ساله شرکت کنندگان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آفریقا خواهرخوانده های اصفهان داکار سنگال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: عملیات وعده صادق بر قدرت نظامی ایران در جهان صحه گذاشت و امروز جهانیان، ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، اصغر حاج‌علی‌اکبری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت – در نشست تبیین منطقه مقاومت که با حضور معاون اجرایی سپاه استان زنجان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: عملیات وعده صادق توانمندی ایران را در ابعاد مختلف برای جهانیان ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران به عنوان کشور تأمین‌کننده منافع ملی از هر جهت بی‌نظیر و بی‌مانند است، یادآور شد: منافع ملی هر کشوری قدرت و قوت آن کشور محسوب می‌شود و این دو مؤلفه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد، قدرت کشورها ناظر بر توانمندی‌های جهانی و قوت هر کشوری ناظر به توانمندی داخلی آن کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه ایران همواره به توانمندی و قدرت جهانی خود تاکید دارد اما بسیاری از کشورها قدرت ایران را باور نداشتند، گفت: عملیات وعده صادق بر قدرت ایران در جهان صحه گذاشت و امروز جهانیان، ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی می‌شناسند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه حتی تحلیل رسانه‌های معاند نیز بعد از این عملیات قدرت ایران را به جهان مخابره کرد، گفت: قوت جوامع به نیروهای انسانی توانمند آن کشور باز می‌گردد و کشورها با تکیه به نیروی انسانی خود منافع ملی را تأمین می‌کنند و در ایران نیز وجود سرمایه‌های ارزشمندی چون سردار شهید تهرانی‌مقدم و شهدای هسته‌ای نشان از قدرت ایران در عرصه تکنولوژی و فناوری دارد.

محمد فروزنده معاون اجرایی سپاه استان زنجان نیز در سخنانی به تشریح ابعاد یهودشناسی، فلسطین‌شناسی و رابطه ایران و یهود پرداخت و گفت: عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ مشروع به حملات اسرائیل غاصب، نمایش توانمندی‌های دفاعی ایران اسلامی در سطح جهان بود البته بخش کوچکی از توان نظامی ما در این عملیات نشان داده شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اما رژیم صهیونیستی به کنسولگری ما که به تعبیر مقام معظم رهبری به منزله خاک کشورمان است، حمله و تجاوز کرد.

معاون اجرایی سپاه استان زنجان اظهار کرد: رهبر و ولی فقیه ما در جهان به مردم وعده داد که اسرائیل باید تنبیه شود، پس عملیات موشکی ایران به پایگاه و فرودگاه نظامی اسرائیل دفاع و پاسخ مشروع به اقدامات جنایت‌کارانه این رژیم بود.

فروزنده ادامه داد: زمانی که عملیات وعده صادق آغاز شد، ۲۰ کشور با سامانه پدافندی خود نتوانستند کاری از پیش ببرند و نقطه قوت این عملیات اعلام صریح ایران بر آغاز این عملیات بود، ایران در این عملیات اصل غافلگیری در جنگ را نادیده گرفت و با اعلام قبلی عملیات را آغاز کرد.

کد خبر 747782

دیگر خبرها

  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق ایران در بیش از ۲۰ کشور جهان
  • جایگاه ایران در تکنولوژی سدسازی بین کشور‌های جهان
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان