Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کمال غریبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: صبح سه شنبه یک مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در فارسیان گالیکش به اورژانس اطلاع داده شد.

وی افزود: در این حادثه یک خانم ۹۷ ساله با بخاری دچار مسمومیت شده بود که به درمانگاه گالیکش منتقل شد.

طبق گفته کمال غریبی این خانم فوت کرد.

کد خبر 4575748.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: مهر

کلیدواژه: مسمومیت گاز گالیکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت مرگبار با برداشت و مصرف قارچ‌های سمی

مدیر کل منابع طبعی و آبخیزداری استان کردستان درباره خطر مسمومیت به‌دنبال برداشت قارچ‌های سمی اظهار کرد: فصل بهار ایام رویش گیاه در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه‌های مرتعی است که انواع مختلف گونه از جمله انواع و اقسام قارچ‌ها نیز کنار درختان خشکیده و در مناطق کوهستانی یا مرطوب مرتعی کشور رویش دارند.

بهزاد شریفی پور گفت: با توجه به اینکه بعضی از گونه‌های قارچ از نوع سمی و حاوی سم مهلک هستند، آگاهی از این مطلب نقش مؤثری در عدم استفاده از آن و جلوگیری از حادثه و حوادث ناگواری خواهد شد که تجربه و سابقه آن وجود دارد.

وی بیان کرد: قارچ‌های سمی از نظر خصوصیات ظاهری مانند شکل، رنگ، بو، قوام و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی دارند و این موضوع بسیار خطرناک است بنابراین تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی مشکل است و تنها توسط متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است .

برای سم قارچ، پادزهر خاصی وجود ندارد

شریفی پور تأکید کرد: یکی از نکات مهم در ارتباط با سموم این است که برای اغلب آنها، پادزهر و به‌نوعی بستگی به میزان مصرف و شدت مسمومیت امکان درمان وجود دارد، اما برای سم قارچ، پادزهر خاصی وجود ندارد و معالجه میسر نیست! بنابراین تنها راه ممکن جلوگیری و دقت و عدم مصرف قارچ سمی و ممانعت از ورود سم به بدن است.

وی یاد آور شد: مصرف قارچ توسط حیوانات و پرندگان بیانگر غیرسمی بودن آن قارچ برای انسان نیست و حتی برخی از سموم مقاوم به گرما هستند و با آماده‌سازی آن به‌صورت کباب، آب‌پز، بخارپز و سرخ کردن، مواد سمی از بین نمی‌روند و سم‌زدایی نمی‌شوند.

علائم مسمومیت با قارچ سمی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: با مصرف قارچ‌های سمی علائم مسمومیت ۴ تا ۵ ساعت و گاهی تا ۲۴ ساعت به‌صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکم‎درد، بی حالی، عطش، سرگیجه و همچنین عوارض روحی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج یا بی‌قراری ظاهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق توصیه مؤکد به عموم مردم برای حفظ سلامتی و آرامش خود و خانواده خود، عدم استفاده و خودداری جدی از مصرف قارچ‌های خودرو است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی
  • در چه صورت با مصرف قهوه مسموم می‌شویم؟
  • چگونه از دام کمال‌گرایی رها شویم؟
  • آگهی عجیب و غریبی که به شدت جنجالی شد
  • سد کمال صالح حدود ۲۴ میلیون متر مکعب ذخیره آبی دارد/ ۷۵ درصد این سد خالی است
  • از برداشت قارچ‌های خودرو جدا خودداری کنید
  • حکایت‌های کمال از کتاب
  • چطور با مصرف کافئین دچار مسمومیت می‌شویم؟
  • خطر مسمومیت مرگبار با برداشت و مصرف قارچ‌های سمی
  • برپایی نمایشگاه سازه‌های رزینی در نیشابور