Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - معاون عمرانی وزیر کشور گفت: اقدامات تیم مدیریت بحران لرستان در سیلاب کنونی، مانع بروز حوادث ناگوار و خسارت های بیشتر در استان شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز سه شنبه در بازدید از مناطق سیل خیز خرم آباد افزود: شهرداری خرم آباد و تیم مدیریت بحران لرستان با فعالیت شبانه روزی از بروز حوادث تلخی که در گلستان و مازندران رخ داد، جلوگیری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تیم مدیریت بحران لرستان را در بارش های سیل آسای اخیر موفق دانست و ادامه داد: تخریب دو پل موقت رودخانه خرم آباد یک کار ارزشمند و ریسک بزرگ بود.
نماینده ویژه رییس جمهور در سرکشی به مناطق سیل زده لرستان گفت: علیرغم اینکه پل ها نقش موثری در حمل و نقل و روان سازی ترافیک شهر خرم آباد داشتند ولی عامل اصلی طغیان سیلاب قبلی بودند که به درستی تخریب شدند.
جمالی نژاد افزود: باید جایگزین این پل ها پیش بینی شود و متناظر آن نیز پل های جدید و مستحکمی با پیش بینی عبور بیشترین دبی رودخانه احداث ود.
وی نسبت به کمک و همراهی سازمان شهرداری و دهیاری های کشور برای احداث پل های جایگزین در خرم آباد قول مساعد داد.
موج دوم بارش ها همزمان با ششمین روز از تعطیلات نوروز در لرستان از صبح روز سه شنبه آغاز شده و براساس پیش بینی های هواشناسی لرستان امروز سه شنبه شدت بارش نسبت به روز گذشته بیشتر خواهد بود.
همچنین این بارش ها به صورت پراکنده است که عمده بارش ها به صورت برف در شهرستان های ازنا، بروجرد و الیگودرز خواهد بود.
موج اول این بارش ها که در مناطق جنوبی استان به 100 میلی متر نیز رسید با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شد.
بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.
براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه کرده اند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيلاب لرستان مديريت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، برخی مناطق شاهد بارش باران بود. 

بارانی که دیشب شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد و در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • بارش باران سیل آسا در یزد
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان/ خاله ۱۴ساله جان باخت