Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:49:34 GMT

اظهارات جفری در مورد ایجاد منطقه امن در سوریه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۶۶۷

اظهارات جفری در مورد ایجاد منطقه امن در سوریه

نماینده ویژه آمریکا در سوریه بر تداوم همکاری آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه تاکید کرد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه حریت٬ جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در سوریه٬ دیشب در یک کنفرانس مطبوعاتی در وزارت امور خارجه در واشنگتن اعلام کرد: ما به ایستگاه از بین بردن کامل داعش در سوریه نزدیک شده‌ایم، اما قطعاً هنوز هم برخی خانه‌های پنهان وجود دارد و برای پاکسازی کامل برخی از نیروهای ما در آنجا خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار جیمز جفری با وزیر دفاع ترکیهبی‌نتیجه ماندن مذاکرات ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه امناظهارات اردوغان در مورد منطقه امن و حزب عبدالله گل

جیمز جفری در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم به همکاری با ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن به درازای مرز سوریه و ترکیه ادامه دهیم. در آن منطقه٬ نیروهای ی.پ.گ حضور نخواهند داشت. ترکیه از ارتباط ی.پ.گ با پ.ک.ک نگران است و ما این را می‌فهمیم. از دیگر سو بخشی از نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان نیروی متفق ما٬ از کردها هستند و ما نمی‌خواهیم به آنها آسیب برسد. بنابراین باید به گزینه‌هایی فکر کنیم که پاسخ نیازهای همه را بدهد.

انتهای پیام/

R7650/P/S8,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آخرین تحولات سوریه اخبار ترکیه آخرین تحولات سوریه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه

سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل مدعی شد: «انگلیس  مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است.»

به گزارش مشرق، «باربارا وود وارد» سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره بررسی اوضاع خاورمیانه بدون اشاره به حملات لندن و واشنگتن به انصارالله یمن و حمایت از رژیم اسرائیل در جنگ غزه افزود: «اقدامات بی پروا حوثی ها همچنان تلاش های برقراری صلح برای مردم یمن را تضعیف می کند.»

سفیر انگلیس اضافه کرد: یمن علاوه بر درگیری های جاری، با چالش های زیست محیطی شدیدی مواجه است و پرداختن به این مسائل در حال حاضر، و به عنوان بخشی از هر گونه بحث برای صلح، برای پایداری آینده یمن حیاتی خواهد بود.

وود وارد اضافه کرد: ما مجدداً درخواست خود از همه طرف ها برای تسهیل دسترسی بدون مانع برای فعالان بشردوستان را تکرار می کنیم.

سفیر انگلیس در این نشست بار دیگر به عملیات نظامی وعده صادق ایران در پاسخ به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه اشاره و ادعا کرد: ما به صراحت حملات ایران علیه اسرائیل در آخر هفته را محکوم می کنیم و معتقدیم این کشور هیچ کاری برای پیشبرد چشم انداز صلح در غزه انجام نداده است.

او مدعی شد: انگلیس مدت‌هاست که درباره نقش غیرقابل قبول ایران در بی‌ثبات کردن منطقه، از جمله نقش آن در حمایت از حوثی‌ها در یمن، به صراحت سخن گفته است. ما می دانیم که حوثی ها در این حمله اخیر مشارکت داشتند. اقدامات بی پروا آنها همچنان خطر تضعیف جدی تلاش ها برای برقراری صلح در یمن را به همراه دارد.

دیگر خبرها

  • اظهارات ضد ایرانی سفیر انگلیس درباره نقش تهران در منطقه
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • ترکیه : پیام‌ ها بین ایران و آمریکا را منتقل کردیم
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • اظهارات تند یحیی گل‌محمدی علیه مسئولان پرسپولیس
  • واکنش بلینکن به حمله موشکی ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: اگر از کشورهای منطقه تهدیدی متوجه ایران شود، پاسخ متقابل می دهیم