Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: دو هزار نفر از این تعداد با ۹ فروند کشتی و ۱۳ فروند لنج در شهرستان بوشهر جابه‌جا می‌شوند.

وی ادامه داد: این لنج‌ها ۱۳۰۰ نفر و کشتی‌ها ۷۰۰ نفر را در آب‌های ساحلی بوشهر جابه‌جا می‌کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ۴۲۰۰ گردشگر دیگر هم با هفت فروند لنج تفریحی در دیگر بندر‌ها جابه‌جا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارجمندزاده گفت: هر لنج ظرفیت صد مسافر را دارد و هر کدام روزانه ۶ سرویس انجام می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته چهار شناور سنتی در بندر بوشهر فعالیت می‌کردند، افزود: این شناور‌ها با انجام روزانه ۱۱ سفر دریایی، هزار و ۲۰۰ گردشگر را جابه‌جا می‌کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: امسال ظرفیت جابه‌جایی گردشگران دریایی در بندر بوشهر۸۰۰ نفر افزایش یافته است.

ارجمندزاده گفت: پارسال در دیگر بندر‌ها نیز چهار لنج تفریحی با ظرفیت دو هزار و ۳۰۰ گردشگر فعال بودند که امسال این رقم به چهار هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

وی، صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج‌های گردشگری، الزام به همراه داشتن جلیقه نجات و حضور ناجی غریق، حضور نیرو‌های دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جدا سازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر را از فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی عنوان کرد.

طبق اعلام اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، فعالیت گردشگری دریایی از دیروز به علت شرایط نامساعد جوی و دریایی متوقف شده و پس از بهبود شرایط از سر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ک

الزام شناورها به رعایت نکات ایمنی برای حفظ سلامتی گردشگران دریایی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق گردشگری جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ رضا نیکو اظهار داشت: بارج پهلوگیری شده در بندر دیلم به طول ۵۶، عرض ۱۵ و عمق ۳.۷۰ متر است که اسقرار آن از دیرباز مورد مطالبه بندرنشینان دیلمی بوده است.

وی بیان کرد: با هدف افزایش ایمنی و کاهش مدت انتظار شناور‌ها نسبت به بکارگیری این فروند بارج در بندر دیلم اقدام شده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیلم گفت: ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر دیلم با افزوده شدن یک فروند بارج ۲ هزار تنی اکنون به هزار چهار تن افزایش پیدا کرده است.

نیکو اظهار داشت: با بکارگیری یک فروند بارج جدید اکنون امکان پهلوگیری همزمان هشت موتورلنج فراهم شده است.

فرماندار دیلم نیز گفت: در سفر ریاست جمهور به استان بوشهر استقرار یک فروند بارج به عنوان یکی از درخواست‌های مردمی مطرح شده بود که این مهم با تلاش اداره کل بنادر و دریانوردی استان و تعاونی لنج داران بندر دیلم محقق شد.

محمد اسدی افزود: ترافیک موتورلنج‌ها در آب‌های بندر دیلم همواره خطری برای وقوع آتش سوزی بود که با ۲ برابر شدن ظرفیت اسکله اکنون امکان وقوع چنین حوادثی به حداقل رسیده است.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • شهردار بندر دیر معرفی شد
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی
  • فضای سبز و تفریحی نوار ساحلی بوشهر افزایش می یابد
  • ◄ تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی