Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@09:54:17 GMT

سلامت هوای تهران در اثر باد و باران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۸۶۹

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران سالم است و وزش باد و بارش باران سبب برقراری شرایط مطلوب هوا برای بیشتر مناطق تهران می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی اعلام کرد: در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۵۶ در شرایط سالم قرار دارد. همچنین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۳۷ در شرایط پاک قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طبق نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با تداوم شرایط جوی ناپایدار در روز جاری (سه‌شنبه ۶ فروردین)، برای برخی ساعات بارش متناوب و شدید باران و وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که شرایط لازم برای برقراری وضعیت مطلوب کیفیت هوا را در اکثر مناطق شهر تهران فراهم خواهد کرد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی از ساعات پایانی سه‌شنبه، انتظار می‌رود به تدریج افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و این شرایط تا صبحگاه روز چهارشنبه کمابیش ادامه داشته باشد.

شهبازی اظهار کرد: هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز بر سرعت باد افزوده شده و برخی ساعات به ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و شمال غربی خواهد بود که سبب پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در هفتمین روز از بهار ۹۸ خواهد شد.

وی تاکید کرد: دمای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هوای تهران هواشناسی سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت هوای تهران در نهمین روز فروردین ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین؛ چند روزی است که پایتخت نشینان شاهد بارش های باران و وزش بادهای بهاری هستند. به مدد همین شرایط جوی است که آسمان تهران همیشه دود گرفته آبی شده است و ذرات آلاینده به حداقل رسیده اند. براساس اطلاعات ثبت شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین شاخص روی عدد ۵۲ قرار داشته است. این اعداد بیانگر آن هستند که وضعیت کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد و پایتخت نشینان می توانند عمیق نفس بکشند و شاهد رنگ آبی آسمان باشند.

شاخص کیفیت هوا صفر تا ۵۰ : هوا پاک ۵۱ تا ۱۰۰: هوا قابل قبول (سالم) یا متوسط ۱۰۱ تا ۱۵۰: هوا ناسالم برای گروه‌های حساس ۱۵۱ تا ۲۰۰: هوا ناسالم ۲۰۱ تا ۳۰۰ :هوا بسیار ناسالم ۳۰۱ تا ۵۰۰ : هوا خطرناک

کد خبر 840992 برچسب‌ها تهران شركت كنترل كيفيت هواى تهران

دیگر خبرها

  • هوای تهران پاک شد
  • هوای تهران در وضعیت «پاک» قرار دارد
  • هوای تهران پاک است
  • هوای تهران در وضعیت «پاک»
  • از هوای تهران چه خبر؟
  • وضعیت هوای تهران در نهمین روز فروردین ۱۴۰۳
  • ثبت هوای پاک در ۴ منطقه تهران
  • وضعیت هوای تهران در نهم فروردین‌؛ هوا در شرایط قابل قبول است
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • ثبت هوای پاک در پایتخت