Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@01:29:49 GMT

ترامپ، مخالفان خود را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۸۷۵

ترامپ، مخالفان خود را تهدید کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در کاخ سفید گفت که هرگز هیچ رئیس جمهور دیگری نباید به دلیل یک "روایت کذب" موضوع تحقیق قرار گیرد.

 

او یک روز پس از آن صحبت می کرد که وزیر دادگستری آمریکا خلاصه ای از گزارش بازرس ویژه، رابرت مولر، را منتشر کرد.

 

این گزارش ترامپ را از اتهام تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات در مقابل هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها تبرئه می کند؛ با این حال مولر از تبرئه رئیس جمهور آمریکا در مورد اتهام کارشکنی در مسیر عدالت خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ در کاخ سفید میزبان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که خبرنگاری درباره نتیجه گزارش مولر از او پرسید.

 

ترامپ گفت: "آدم های زیادی هستند که کارهای خیلی خیلی شرورانه و بدی کرده اند. از نظر من این کارها خائنانه و علیه کشور بوده است."

 

او افزود: "کسانی که چنین ضرری به کشور زده اند... مسلما این افراد زیر ذره بین خواهند رفت، مدت هاست که آنها را زیر نظر دارم. می خواهم بگویم چرا این افراد موضوع بررسی و تحقیق نبوده اند؟ آنها به کنگره دروغ گفتند - خیلی ها، می دانید چه کسانی را می گویم - کارهای خیلی شرورانه ای کرده اند."

 

با این حال رئیس جمهور آمریکا از کسی نام نبرد.

 

او افزود: "این یک روایت نادرست بود، چیز وحشتناکی بود، نباید هرگز اجازه دهیم برای رئیس جمهور دیگری اتفاق بیافتد، این را می توانم بگویم. با قوی ترین عبارات هم می گویم."

 

همزمان دمکرات ها در کنگره بر نکته ای در نامه روز یکشنبه وزیر دادگستری انگشت گذاشته اند که می گوید گزارش مولر، ترامپ را از اتهام کارشکنی در مسیر عدالت "تبرئه نمی کند".

 

اکنون دموکرات‌ها این گمانه‌زنی را مطرح کرده‌اند که حتی اگر گزارش کامل بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا نیز بر تبرئه کامل ترامپ تاکید داشته باشد، این موضوع قابل طرح خواهد بود که آیا رئیس جمهوری با هدف ممانعت از افشای حقیقت در برابر تحقیقات مولر مانع تراشی کرده است یا نه؟

 

امری که در پی ارسال نامه دادستان کل ایالات متحده به برخی اعضاء کنگره آمريکا پیگری آن دشوار شده است. ویلیام بار هر چند در نامه خود تاکید کرده که گزارش مولر در عین حالی که ارتکاب جرم رئیس جمهوری را تائید نمی‌کند، او را تبرئه هم نمی‌کند. با این حال بار تاکید کرده که شواهد کافی برای ممانعت ترامپ از انجام تحقیقات کامل و شفاف وجود ندارد.

 

این نامه دموکرات‌ها را برای مطالعه کامل گزارش مولر بیشتر ترغیب کرده است. همچنین برخی اعضاء کنگره پیشنهاد کرده‌اند که دادستان کل با حضور در میان نمایندگان در مورد عدم مانع تراشی ترامپ، به طور علنی شهادت دهد.

 

به باور آنها زمانی که مولر برای تکمیل گزارش خود ۲۲ ماه زمان صرف می‌کند، تبرئه ترامپ از مداخله در روند بررسی‌های مولر از سوی دادستان کل طی تنها ۴۸ ساعت شک برانگیز است.

 

بر همین اساس، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره تلاش‌های خود را برای دریافت گزارش کامل مولر و نیز کشاندن دادستان کل به کنگره را آغاز کرده است.

 

با این حال، حتی اگر دموکرات‌ها نیز محتوای گزارش مولر و شهادت دادستان کل را تائید کنند، باز هم تحقیقات از اقدامات ترامپ پایان نمی‌یابد.

 

رئیس جمهوری آمریکا هنوز چند پرونده باز دیگر هم دارد. از جمله پرونده پرداخت حق‌السکوت به دو زن در جریان رقابت‌های انتخاباتی که از سوی مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ افشاء شده و تلاش داجر استون، مشاور سابق رئیس جمهوری برای تاثیرگذاری بر تحقیقات رابرت مولر.

 

همچنین پل مانافورت، رئیس ستاد انتخاباتی آقای ترامپ، سال گذشته به ۸ مورد تخلف بانکی و مالیاتی محکوم شد. بنابراین دموکرات‌ها امیدوارند که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی از خلال بررسی پرونده مالیاتی ترامپ نیز شواهدی مبنی بر محکومیت او پیدا کنند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: رابرت مولر دونالد ترامپ آمریکا انتخابات روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران