Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@15:29:25 GMT

آسیب دیدن ١٥٠ خودرو در سیل شیراز

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۹۹۶۰

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی شامگاه دوشنبه ٥ فروردین در ستاد بحران استان که با حضور محمدباقر نوبخت؛ معاون رئیس جمهور و حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات برگزار شد به روند برنامه ریزی‌ها پیش از بروز حادثه امروز شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: در ستاد بحران تصمیماتی در این جلسات گرفته شده بود که به ستاد بحران کشور نیز ارسال شده بود و پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از خطرات احتمالی اتخاذ شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علی‌رغم اخطارهای قبلی واقعه تأسف باری را شاهد بودیم. از ساعت ۱۰:۳۰ صبح بارش‌ها آغاز شد و مدت ١٠ دقیقه بارش شدید موجب بروز خسارات جانی و مالی شد.

استاندار فارس با اشاره به موقعیت قرارگیری شیراز در یک خط القعر و محصور شدن توسط ارتفاعات، عنوان کرد: در کمتر از ١٠ دقیقه روان آب سنگینی شکل گرفت.

رحیمی با بیان اینکه ١٥٠ خودرو در این حادثه دچار خسارت شدند، گفت: مجموعه‌های سپاه و ارتش و امدادگران هلال احمر به سرعت ورود کردند و پس از تخلیه محل حادثه، آب کمتر از نیم ساعت حرکت کرد و از محدوده خارج شد.

وی ادامه داد: مجموعه خودروهای حادثه دیده به سرعت از طریق تریلرها انتقال داده شدند و تعداد زیادی مصدوم نیز به بیمارستان مادر و کودک منتقل شدند.

استاندار فارس با بیان اینکه در همان ساعات اولیه کل صحنه به حالت اولیه بازگشت و اجساد تحویل پزشکی قانونی داده شد، خاطرنشان کرد: مسافران آسیب دیده در مراکز و اماکن اقامتی اسکان داده شدند.

رحیمی با اشاره به حضور مقام ارشد قضائی استان در محل حادثه، عنوان کرد که تمهیدات لازم برای برآورد خسارت خودروها و بیمه اندیشیده شده است.

وی همچنین یادآور شد که تا پایان روز چهارشنبه هفتم فروردین بارش‌ها به شکل پراکنده در اکثر نقاط استان ادامه دارد.

استاندار فارس از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا از رانندگی در طول شب خودداری کرده و در مراکز اقامتی اسکان یابند تا سفر ایمنی داشته باشند.

رحیمی گفت: کارگروه‌های ١٤ گانه ستاد بحران پیش‌بینی و تاکنون کارگروه‌های تجسس، پشتیبانی درمان و اطلاع رسانی فعال شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جمع‌بندی این جلسه تاکید کرد که اسکان مسافران آسیب دیده به همراه خانواده‌هایشان به نحو شایسته انجام شود و به آنها اطمینان داده شود که مسئله اسکان، خوراک و انتقال اجساد به شهر مورد نظرشان به نحو احسن انجام خواهد شد.

محمدباقر نوبخت، همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس را مأمور تام‌الاختیار خود در استان قرار داد و خواستار رفع هر آنچه که مورد دغدغه آسیب دیدگان است، شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان از بازدید ۵۰۷ هزار و ۸۰۹ نفر از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی همدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن معصوم‌علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ستاد نوروزی، اظهار داشت: از 27 اسفندماه گذشته تا روز گذشته تعداد 507 هزار و 809 نفر از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی همدان پایتخت تاریخ و تمدن بازدید کردند.

وی با بیان اینکه همدان حدود یک‌ هزار و 900 جاذبه تاریخی، طبیعی و تفریحی دارد افزود: این میزان جاذبه ظرفیت‌ فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان اعلام کرد: مجموعه‌های میراث‌فرهنگی و شهرداری و تمام دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر تمهیداتی برای پذیرایی از مسافران نوروزی همدان در ستاد اندیشیده‌اند و تمام اعضای ستاد و نمایندگان آنها در مجتمع عین‌القضات همدانی مستقر و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

معصوم‌علیزاده از اسکان 65 هزار و 292 نفر در ایام نوروز در همدان خبر داد و افزود: همچنین در این مدت 252 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: در ایام نوروز 130جایگاه سوخت در مسیرهای اصلی و فرعی استان به مسافران خدمات ارائه می‌دهند و 52 مجتمع خدماتی در مسیرهای ورودی و خروجی استان میزبان مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان بیان کرد: 113 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 70 مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، 48 مورد بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی نیز انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: در نوروز امسال غارعلیصدر، آرامگاه‌های بوعلی‌سینا و باباطاهر، محوطه تاریخی هگمتانه و کتیبه‌های گنجنامه در صدر پربازدیدترین اماکن گردشگری استان همدان قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰۷ هزار نفر از جاذبه‌های همدان دیدن کردند
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور شیراز- مرودشت
  • ثبت ۶۲ هزار و ۱۵۷ تردد در محور‌ شیراز- مرودشت
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق
  • مرگ ۶ نفر بر اثر غرق شدن در باتلاق در کلستان شیراز
  • ثبت یک میلیون و ۱۲۲ هزار تردد در جاده‌های فارس
  • کاهش ۲۶ درصدی ترددها در محورهای فارس
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود است