Web Analytics Made Easy - Statcounter

امضای سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان از سوی ترامپ واکنش های بین المللی در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری فرانسه»،رئیس جمهوری آمریکا در نهایت با وجود همه مخالفت ها و انتقادهای بین المللی سند حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را با حضور «بنیامین نتانیاهو»،نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید امضا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر سرزمین های اشغالی که ترامپ آن را پنج شنبه گذشته در یک پیام توئیتری اعلام کرد،سخاوتمندانه ترین موضع گیری رئیس جمهوری «جمهوری خواه» آمریکا برای کمک به نتانیاهو بوده است.

پس از امضای سند به رسمیت شناختن این حاکمیت،سوریه این تصمیم را «حمله شدید» به حاکمیت و تمامیت ارضی خود دانست و اعلام کرد که حق بازپس گیری این منطقه اشغالی را دارد.

وزیر امور خارجه سوریه در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) آن را منتشر کرد،نوشت: «آزادی جولان از هر طریق ممکن و بازگشت آن به سرزمین مادری اش یک حق مسلم و غیر قابل چشم پوشی است.»

در این بیانیه آمده است که این تصمیم آمریکا را تبدیل به دشمن اصلی اعراب می کند.

وزیر امور خارجه سوریه در این بیانیه آورده است که هیچ چیز نمی تواند این حقیقت تاریخی را تغییر دهد که جولان متعلق به سوریه بوده و خواهد بود.

همچنین بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری دولتی مصر (منا) آن را منتشر کرد ،«احمد ابوالغیط»،دبیر کل اتحادیه عرب نیز گفت که این تصمیم وضعیت منطقه جولان را تغییر نمی دهد.

«مولود چاووش اوغلو»،وزیر امور خارجه ترکیه هم این تصمیم را غیر قابل قبول دانست و گفت که آنکارا در همه جا از جمله در سازمان ملل علیه این تصمیم،اقدام خواهد کرد.

«آنتونیو گوترش»،دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به امضای سند به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان اعلام کرد که به طور قطع با این تصمیم وضعیت جولان تغییر نخواهد کرد.

«استفان دوژاریک»،سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت:سیاست سازمان ملل در مورد بلندی های جولان در قطعنامه های مربوط شورای امنیت منعکس شده واین سیاست تغییر نخواهد کرد.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که در سال 1981 میلادی از سوی 15 عضو این شورا به تصویب رسید اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای تحمیل کردن قوانین خود در بلندی های جولان سوریه مغایر با قوانین بین المللی است.

مسکو که از متحدان سوریه به شمار می آید نیز اعلام کرد که نگران موج جدیدیاز تنش ها در خاورمیانه در پی تصمیم واشنگتن است.

«ماریا زاخاروف»،سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در یک پیام رادیویی در این باره گفت:متاسفانه این اقدام می تواند موج جدیدی از چالش ها را در خاورمیانه به وجود بیاورد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل خسارت سیلاب سیلاب شیراز خبرگزاری شبستان گلستان سیل گلستان سیل شیراز دونالد ترامپ بلندی های جولان نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این مراسم که همزمان با سراسر کشور انجام شد نمازگزاران، تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای خونخوار را محکوم کردند.

نمازگزاران همدانی در این راهپیمایی با محکوم کردن جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی و تعدی به کنسولگری ایران عملیات وعده صادق را نشان از ایمان و اقتدار فرزندان ایران عنوان کردند و با شعار «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر منافق» خواستار توقف حملات به غزه شدند.

این مراسم در همدان پس از اقامه نماز جمعه از حسینیه امام خمینی(ره) تا چهار راه خواجه رشید برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همدانی ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • اسرائیل پایگاه هوایی سوریه را با موشک هدف گرفت
  • وزارت خارجه سوریه وتوی آمریکا را محکوم کرد
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • حمله دوشنبه شب اسرائیل به ایران لغو شد
  • امضای تفاهم‌نامه قضایی میان ایران، عراق و سوریه
  • تخریب قبور ائمه بقیع از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام بود
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی