Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز: خون دلی که لعل شد ترجمه فارسی خاطراتی است که آیت‌الله خامنه‌ای به زبان عربی از دوران جوانی و سال‌های مبارزه و زندان خود در دوران تبعید روایت کرده‌اند. در سلسله گزارش پیش رو هر روز برشی از کتاب خون دلی که لعل شد که حاوی خاطره‌ای جذاب از دوران‌های زندگی رهبر فرزانه انقلاب است برای مخاطبان منتشر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



***

خاطره زیر شرحی است از وقوع سیل در ایرانشهر هنگامی که رهبرانقلاب در آن منطقه تبعید بودند:

پس از پایان نماز دیدیم سیل، شهر را فراگرفته و آب بالا آمده، تا جایی که به ایوان مسجد هم - که نیم متر از سطح زمین بلندتر بود - رسیده بود. با صدای بلند از مردم خواستم با این حادثه مقابله کنند. ابتدا گفتم فرشهای مسجد را جمع کنند و در جای بلندی بگذارند تا آب آن را از بین نبرد. بعد، از مردم خواستم احتیاطات لازم را برای حفاظت از کودکان و زنان به عمل آورند.

جریان سیل دو سه ساعت ادامه یافت و در این مدت ما صدای آوار خانه ها را یکی پس از دیگری می شنیدیم. حتی ترسیدم مسجد نیز خراب شود. همه چیز وحشتناک بود: تاریکی ناشی از قطع برق، سیل خروشان و بی امان، خراب شدن خانه ها و فریاد کمک خواهی مردم.

در چنین حالت بحرانی و وحشتناک، ذهن انسان فعال میشود و به دنبال هر وسیله ای برای مقابله با وضع موجود میگردد. قبلاً این مطلب را شنیده بودم که برای رفع چنین خطر فراگیر گریزناپذیری میتوان به تربت سیدالشهداء (علیه السلام) - به اذن خدای متعال - توسل جست. قطعه ای از تربت که خدا به برکت وجود ریحانه ی پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) بدان شرافت بخشیده، در جیب داشتم.

آن را از جیب بیرون آوردم، به خدا توکل کردم و آن را در میان امواج پرتلاطم سیل پرتاب کردم. لحظاتی نگذشت که به لطف و فضل خدا سیل بند آمد.پس از آنکه سیل بند آمد کمیته ای برای کمک به سیل زدگان تشکیل دادیم. آن شب فعالیت مهمی امکانپذیر نبود؛ لذا کار را به صبح فردا موکول کردیم.

به خانه رفتم؛ خانه دو باب منزل بود که در بین آن دو، یک در مشترک وجود داشت. من و آقای راشد در یکی از این دو منزل و آقای رحیمی و آقای موسوی شالی در منزل دیگر ساکن بودند. این دو نفر هم پس از آقای راشد به ایرانشهر تبعید شده بودند. آقای رحیمی پس از انقلاب، زمانی که نماینده ی مجلس بود، به شهادت رسید. وقتی به خانه رسیدم، دیدم خانه سالم است و آب فقط تا نزدیکی آن رسیده.

در شهر پیچید که خانه ی تبعیدی ها را آب نگرفته، و این را کرامتی برای ماتلقی کردند. اما من به مردم توضیح دادم و گفتم: اینکه آب وارد خانه ی مانشده، به این دلیل است که خانه در جای بلند واقع شده و بنابراین معجزه و کرامتی در کار نیست.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری غربی بازتاب به‌نسبت گسترده‌ای از اولین سخنان رهبر معظم انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل به یکدیگر داشتند. در این گزارش‌ها بر این بخش از صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای تاکید شده بود که حملات موشکی ایران به اسرائیل ورای تعداد موشک‌های شلیک شده و میزان اصابت آنها، نمایش قدرت ایران بوده است.

رویترز نوشت: رهبر معظم انقلاب گفت که ایران قدرت خود را علیه اسرائیل نشان داد. (آیت‌الله) علی خامنه‌ای از نیروهای مسلح برای حمله اخیرشان در ماه جاری به اسرائیل تشکر کرد. او همچنین گفت که ایران قدرتش را فارغ از اینکه چه تعداد هدف مورد اصابت حمله ایران قرار گرفت، به نمایش گذاشت.

ایران در اولین حمله مستقیم خود به اسرائیل، رگباری از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سمت اسرائیل فرستاد که در انتقام حمله مرگبار اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

آسوشیتدپرس و واشینگتن پست آمریکا نیز در گزارش یکسانی نوشتند: رهبر معظم ایران تلویحا پذیرفت که تهران در حمله گسترده خود به اسرائیل ضربه کمی زده است. رهبر معظم ایران روز یکشنبه هرگونه بحث در مورد اینکه در حمله بی‌سابقه پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل چه چیزی مورد اصابت قرار گرفت را رد کرد.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا هم گزارش داد: رهبر معظم ایران گفت: تعداد موشک‌های اصابت کرده به اسرائیل موضوع بی‌اهمیتی است. رهبر ایران حمله تلافی جویانه یک هفته پیش این کشور به اسرائیل را ستایش کرد، حتی با اینکه میزان موفقیت کم تهران در حمله به اهداف را امری بی‌اهمیت خواند.

گاردین انگلیس هم نوشت: مقام معظم رهبری از نیروهای مسلح خواست تاکتیک‌های دشمن را بیاموزند. براساس گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، (آیت‌الله) علی خامنه‌ای از نیروهای مسلح ایران برای عملیات ۱۳ آوریل تشکر کرد و از آنها خواست پیوسته نوآوری نظامی را دنبال کنند و تاکتیک‌های دشمن را بیاموزند.

شبکه خبری فرانس۲۴ هم نوشت: (آیت‌الله) خامنه‌ای از موفقیت نظامی پس از حمله اسرائیل تمجید کرد. رهبر معظم ایران در اولین اظهارات خود پس از اینکه تهران حمله مستقیم بی‌سابقه‌ای به اسرائیل کرد، از نیروهای مسلح این کشور تمجید کرد.

او گفت: نیروهای مسلح تصویر خوبی از توانایی‌ها و قدرت خود و تصویری قابل تحسین از ملت ایران به نمایش گذاشتند. آنها همچنین ظهور قدرت عزم ملت ایران را در سطح بین‌المللی ثابت کردند.

تایمز اسرائیل هم نوشت: (آیت‌الله) خامنه‌ای از نیروهای مسلح برای حمله به اسرائیل تشکر کرد و از آنها خواست تاکتیک‌های دشمن را یاد بگیرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر یکشنبه در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر، تأکید کردند: به‌لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

کد خبر 846121 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه موشک رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند
  • سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند
  • بازتاب خارجی سخنان رهبر انقلاب پس از حملات متقابل ایران و اسرائیل | مهم ظهور قدرت ایران بود
  • فرماندهان نیروهای مسلح با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • پیام تبریک و ستاش مفتی اعظم روسیه به رهبر ایران
  • پیام مفتی اعظم روسیه خطاب به رهبر ایران + جزئیات | برادر عزیز،‌ آیت الله العظمی سید علی خامنه ای...
  • پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت پرویز داوودی
  • رهبر انقلاب در پیامی درگذشت مرحوم داودی را تسلیت گفتند