Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@09:59:20 GMT

سیلاب خسارت فراوانی به شهرستان کوهرنگ وارد کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۲۵۱

سیلاب خسارت فراوانی به شهرستان کوهرنگ وارد کرد

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب روز دوشنبه خسارات فراوانی به این شهرستان کوهرنگ وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ علی کاظمی باباحیدری،نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب روز دوشنبه خسارات فراوانی به این شهرستان کوهرنگ وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این خسارت ها در بخش های زیرساختی ، جاده ها ، مزارع ، پل ها ، مزارع پرورش ماهی و سایر بخشهای دیگر است.

به گفته وی، بیشترین میزان بارندگی در شهرستان کوهرنگ از یکشنبه شب تا روز دوشنبه 150میلیمتر گزارش شده است که براثر این بارش جاده های ارتباطی بیش از یکصد روستا در شهرستان کوهرنگ با مشکل تردد مواجه است.

کاظمی اظهار داشت : در این بین ارتباط جاده ای 20 روستا در شهرستان کوهرنگ بدتر از سایر روستاهاست و برخی از این روستاها ارتباط آنها با مرکز و بخش قطع شده است.

به گفته وی، یکی از روستاها از سکنه خالی شده است و تعدادی از روستاها نیز بخشی از سکنه آنها به مناطق امن تر هدایت شده اند.
 
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان ، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد گفت:3 پل مهم ارتباطی در این حوزه از جمله شهریاری ، چمن گلی در کوهرنگ و یک پل در فارسان در پی بارش های اخیر به زیر آب رفته است.

وی به استقرار گروه های مدیریت بحران و امداد و نجات در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مدیریت بحران به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری در کوهرنگ برگزار شد و تیم های مدیریت امداد و بحران آمادگی لازم را دارند و جای قدردانی این فعالان عرصه امداد و مدیریت بحران است.

کاظمی از مردم و مسافران و عشایر درخواست کرد از تردد در کنار رودخانه ها و از ایستادن در کنار جاده ها به دلیل احتمال سقوط بهمن خودداری کنند.
وی از سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان درخواست کرد تا اقلام غذایی و بهداشتی و پوشاک را برای احتمال وقوع سیلاب های تندتر برای مردم این شهرستان ها اتخاذ کنند.

به گفته وی، خوشبختانه سیلاب روز دوشنبه در این استان خسارت جانی نداشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز میزان خسارت ابتدایی ناشی از سیلاب دوشنبه را بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد کرد.

اقبال عباسی اظهار داشت : 7 پل در جاده های اصلی ، 10 پل در جاده ها فرعی ، دهها مزرعه پرورش ماهی به زیر آب رفت و یک روستا دچار رانش زمین شد.

بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد.

براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد.

شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.

با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بلندنظر، عصر چهارشنبه با اشاره به طغیان ۳ رودخانه ملنتی، شور و هلیل در جیرفت گفت: همچنان سیلاب بر بستر این رودخانه‌ها جاری است و با توجه به به ادامه بارش‌ها هم امکان انتقال سیلاب از بالادست به این رودخانه‌ها هم وجود دارد.

وی گفت: با توجه به طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی از بخش‌های تابعه جیرفت سیلاب به مزارع گندم و پیاز کشاورزان و حوزه بخش مرکز و اسماعیلی وارد و سبب خسارت به محصول کشاورزان شده است که با توجه به فروکش کردن سیلاب میزان خسارت‌های رسیده با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی در منطقه برآورد و اعلام می‌شود.

فرماندار جیرفت، گفت: در حال حاضر راه ارتباطی بیش از ۳۸ روستا در جیرفت به علت بارش شدید باران مسدود و دچار خسارت شده است که نیاز به دستگاه سنگین جهت بازگشایی دارد.

وی از امداد رسانی نیروهای شهرداری جیرفت توسط لودر به مردم و رانندگان ۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که در محور منطقه بند سراجی با طغیان رودخانه برخورد کرده بودند خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ گونه تلفات انسانی را تا کنون در جیرفت شاهد نبودیم.

کد خبر 6081438

دیگر خبرها

  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌ های کشور
  • خسارت ‌۱۵۰۰ میلیارد سیل به راه‌های کشور
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • خسارت بارش‌های بهاره به ۶ هزار هکتار از مزارع استان
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • بیشترین خسارت بلوچستان سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • بیشترین خسارت سیل به جاده‌ها وارد شده است
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • خسارت ۳ میلیارد ریالی به تأسیسات شهرستان دیر