Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که این شورا هیچ دعوتنامه‌ای برای حضور در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در قطر دریافت نکرده است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، انتظار می‌رفت اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در قطر حضور یابد اما ظاهرا اعضای به نشست با طالبان دعوت نشده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حبیبه سرابی» معاون شورای عالی صلح افغانستان که خواستار حضور در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان است به «رادیوآزادی» گفت که تا کنون به این نشست دعوت نشده است.

وی افزود: دور دوم مذاکرات احزاب با طالبان به میزبانی قطر برگزار می‌شود اما هنوز هیچ یک از اعضای شورای عالی صلح برای شرکت در این نشست دعوت نشدند.

این در حالی است که نخستین دور از مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان در مسکو با حضور اعضای شورای عالی صلح افغانستان برگزار شده بود.

قرار است دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان 25 فروردین ماه با حضور حدود 80 نفر به‌ نمایندگی از احزاب سیاسی و به‌ریاست «حامد کرزی» قرار است با نمایندگان طالبان در پایتخت قطر برگزار شود.

احتمال حضور دولت افغانستان در دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان مخالفت طالبان با حضور دولت افغانستان در دوم مذاکرات احزاب سیاسی در قطر

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که نمایندگان دولت افغانستان نیز به دور دوم مذاکرات احزاب سیاسی با طالبان دعوت شده است.

تا کنون طالبان به این موضوع واکنشی نشان نداده است و هنوز مشخص نیست که آیا طالبان در نشست بعدی احزاب با این گروه حاضر به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان خواهد شد و یا خیر.

این در حالی است که طالبان پیش از این همواره از مذاکره با دولت افغانستان خودداری کرده و از طریق مذاکره با احزاب سیاسی به‌دنبال دور زدن دولت افغانستان در مذاکرات صلح است.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس ممکن است مقر خود را از قطر منتقل کند

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات عربی گزارش داد که رهبری سیاسی حماس در حال بررسی این موضوع است که آیا مقر خود را از قطر منتقل کند یا خیر.

این مقامات توضیح دادند که حماس قبلاً با دو کشور در منطقه تماس گرفته است تا از آن‌ها بپرسد که آیا رهبری سیاسی این گروه  را می پذیرند یا خیر. 

یک مقام عرب تصریح کرد که یکی از کشورهای مورد بحث عمان بود. حماس به دنبال جابه‌جایی است زیرا معتقد است مذاکرات آتش‌بس مدتی طول می‌کشد که می‌تواند بر روابط آن با قطر تأثیر بگذارد.

یکی از میانجی‌های عربی به وال استریت ژورنال گفت: «مذاکرات دوباره متوقف شده است و به سختی هیچ نشانه یا چشم‌اندازی برای از سرگیری آن‌ها به زودی وجود ندارد و بی‌اعتمادی بین حماس و مذاکره‌کنندگان در حال افزایش است».

قطر ماه‌ها است که نقش میانجیگر را در مذاکرات صلح میان حماس و رژیم صهیونیستی برای رسیدن به یک آتش بس دائمی و تبادل اسرا ایفا کرده است. با این حال، اسرائیل و متحدان غربی‌اش به ویژه مقامات آمریکایی اظهار نظر‌های تندی را علیه این کشور به دلیل عدم اعمال فشار بر حماس وارد می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • برخی مسائل باید از موضوع به رسمیت شناسی طالبان تفکیک شود
  • مقر حماس از قطر خارج می‌شود؟
  • احتمال انتقال مقر سیاسی حماس از قطر به کشور دیگر
  • حماس ممکن است مقر خود را از قطر منتقل کند
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه