Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@19:44:39 GMT

هشدار وقوع سیلاب در ۷ استان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۳۲۸

هشدار وقوع سیلاب در ۷ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیلاب در ۷ استان کشور از جمله آذربایجان غربی هشدار داد.

به گزارش مشرق، باتوجه به ورود سامانه بارشی جدید به کشور امروز و فردا در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و برف (در ارتفاعات) خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تعطیلی ۴۸ ساعته واحدهای صنفی در شمال پایتخت فیلم / فرمانده سپاه در مناطق سیل زده عکس / طغیان رودخانه و آبگرفتگی در خرم آباد

طی امروز و فردا در جاده های کوهستانی این استان ها لغزندگی، کولاک برف، کاهش دید و کندی تردد روی خواهد داد. ضمن اینکه در این مناطق ۴ تا ۶ درجه هوا سردتر می شود.

در اثر بارندگی و ذوب برف وقوع سیلاب در استان های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس، جنوب آذربایجان غربی پیش بینی شده است.

اواخر روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی از کشور خارج می شود و مجدداً از اواخر وقت یکشنبه ۱۱ فروردین سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان اخبار حوادث بارش باران سیل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟

آفتاب‌‌نیوز :

ایران یکی از کشورهای بلاخیز جهان با توجه به تجربه وقوع ۳۰ بلا از ۵۰ نوع بلای طبیعی است به نحوی که هر ساله بروز تعدادی از آنها در کشور به یک روال معمول تبدیل شده است ولی در عین حال گاهاً با وجود تامین زیرساختهای مقابله با این بحران‌ها، شاهد خساراتی بعضاً جسمی و جانی به دلیل بی توجهی مردم نسبت به این بحرانها نه تنها در مرحله پیشگری بلکه در حین وقوع آنها هستیم.

قطعاً طی یکی دو سال گذشته اخبار متعددی از حوادث ناخودخواسته ناشی از بلایای طبیعی برای شهروندان در نقاط مختلف کشورمان را شنیده‌اید؛ موضوعی که این روزها با توجه به همزمانی با فصل بهار و گاهاً بارش‌های سیل‌آسا، بر لزوم رعایت اصول ایمنی و هشدارها در این باره تاکید دارد.

قطعاً سهم دستگاه‌ها و دولت برای مقابله با خسارات ناشی از این حوادث بسیار حائز اهمیت است و در رابطه با سیلاب گزارشهای استان حکایت از اقدامات پیشگیرانه از سوی متولیان دارد به نحوی که لایروبی و مرمت بندهای تغذیه مصنوعی جهت مهار سیل با توجه به هشدارهای گذشته و احتمال وقوع سیل در فصل بهار از جمله این اقدامات است.

«علی اصغر زارع زاده» مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای یزد ضمن اشاره به انجام این اقدام پیشگیرانه در استان، می‌گوید: در حال حاضر بندهای صادق‌آباد، مروست، بهاباد۲ و بهادران۲ در حال لایروبی هستند.

وی همچنین ابراز می‌کند: با توجه به آبگیری کامل بند دره‌گاهان در بارندگی ۲۹ فروردین، با همکاری مدیریت بحران شهرستان تفت و کشاورزان تخلیه حداکثری این بند برای آمادگی مهار سیلاب انجام شده است.

البته این اقدامات پیشگیرانه در مناطق مختلف استان دنبال و از سوی مسئولان گزارش می‌شود به عنوان مثال «سید یحیی هاشمی نژاد» رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه در این باره ضمن اشاره به ورود سامانه‌های بارشی متعدد به استان، اظهار می‌کند: با همکاری واحد رودخانه‌ها و سواحل، بخشی از بستر رودخانه گاشار به عنوان اصلی‌‍ترین مسیل این شهرستان لایروبی شده است.  

وی اضافه می‌کند: عملیات بهسازی و مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم‌آباد نیز با پیشرفت حدود ۷۰ درصدی همراه است که این عمل باعث افزایش تاب‌آوری این بند در مواجهه با سیل خواهد بود.   

هاشمی‌نژاد در ادامه تصریح می‌کند: در زمان بارندگی، گروه گشت و بازرسی و دیگر همکاران این اداره در حالت آماده باش کامل هستند و به صورت مستمر بندها، رودخانه‌ها و محل‌های حادثه خیز را رصد و پایش می‌کنند تا در صورت بروز مشکل فوراً وارد عمل شوند.

وی همچنین به برگزاری جلسات متعدد در محل فرمانداری جهت ارائه راه حل دفع سیلاب‌های غرب ابرکوه اشاره و اظهار می‌کند: این موضوع توسط مشاور در حال مطالعه است.

با تمام این اوصاف و اعلام آمادگی‌ها، گاهاً در هنگام بروز بحرانهایی این چنینی شاهد حضور برخی افراد در دل بلایا بی‌توجه به هشدارهای داده شده برای تماشا و لذت بردن از خشم طبیعت یا احیاناً تهیه عکس و انتشار آن در فضای مجازی هستیم؛ غفلتی که گاهاً منجر به خساراتی جبران ناپذیر و بعضاً تلفات جانی و فوت افراد می‌شود.

«جواد محجوبی» مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در این باره از همشهریان می‌خواهد که حتماً هشدارهای سیل را با توجه به هشدار سطح نارنجی وقوع سیلاب در استان، جدی بگیرند.

وی با اشاره به وقوع بارندگی‌هایی در سراسر استان که ممکن است موجب ایجاد رواناب یا سیلاب‌هایی در نقاط مختلف شود، از مردم شریف استان تقاضا می‌کند که نکات ایمنی را در مواجهه با این موارد رعایت کنند.

این مسئول اظهار می‌کند: ضروری است مردم در زمان وقوع بارندگی از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها فاصله گرفته و هیچ گونه اسکان و توقفی در این مکان‌ها نداشته باشند. علاوه بر این در زمان وقوع سیلاب، اکیداً از تردد در محل تقاطع رودخانه و جاده و مسیرهای سیلابی خودداری شود.

وی ادامه می‌دهد: جمله نکات مورد توجه در این شرایط، دریافت اطلاعات لازم از مراکز و رسانه‌های معتبر توسط مردم و پرهیز از هر گونه تماس با آب سیل است.

محجوبی همچنین از مردم می‌خواهد از خطوط نیروی برق که آسیب دیده‌اند، دوری و هنگام وقوع سیل، در اولین فرصت به سمت ارتفاعات حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هشدار قرمز؛ پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • هشدار سیل در گلستان؛ سطح آب رودخانه‌ها بالا می‌آید
  • ورود سامانه بارشی جدید از امروز به آذربایجان‌غربی
  • هشدار زرد هواشناسی برای مناطقی از کشور
  • هشدار زرد برای این استان ها | سامانه بارشی تا چه زمانی فعال است؟ + فیلم