Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@15:12:26 GMT

71 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بدره بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۳۸۵

71 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری بدره بازدید کردند

ایلام - ایرنا - سرپرست فرمانداری بدره گفت: طی ایام نوروز امسال 71 هزار نفر از جاذبه‌های این شهرستان بازدید کرده اند.

یونس آزادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان بدره با جاذبه‌ها و مناطق متعدد و متنوع در حال تبدیل شدن به یک مقصد جذاب گردشگری است.
وی افزود: طبق آمار ارائه شده از طرف اداره میراث فرهنگی شهرستان، از ابتدای تعطیلات تا پایان پنجمین روز از نوروز، 71 هزار و 500 نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کرده اند که در این میان تنگه زیبای کافری بیشترین گردشگر را به خود جذب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست فرمانداری بدره در خصوص آمار گردشگران اسکان یافته در شهرستان اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات تا پایان پنجمین روز از نوروز، هشت هزار و 620 نفر در مراکز اقامتی از جمله مدارس، واحدهای بوم گردی و … اسکان یافته اند که با توجه به اسکان شمار زیادی از گردشگران در منازل اقوام و خویشان و مهمانسراهای اداری، آمار گردشگران اسکان یافته بسیار بیش از آمار اعلام شده است.
آزادی با اشاره به موقعیت شهرستان بدره و نزدیکی به شهرستان‌های ایلام و دره شهر، گفت: بدره یکی از مقاصد اصلی گردشگران یک روزه است به شکلی که گردشگران صبح به شهرستان وارد می‌شوند و شب هنگام به محل سکونت خود مراجعت می کنند.
وی از هم استانی‌های عزیز دعوت کرد بخشی از تعطیلات نوروزی خود را در شهرستان زیبای بدره بگذرانند.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايلام بدره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی،علی اکبر رحیمی در مورد آمار بازدید‌ها از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی طبس در نوروز و فعالیت ستاد خدمات سفر، گفت: در این مدت، بیشترین بازدید از قطب گردشگری مذهبی شرق کشور یعنی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده است.

وی افزود: همچنین باغ تاریخی گلشن، روستا‌های هدف و منطقه گردشگری ازمیغان و خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران و زائران در این مدت بوده است.

فرماندار طبس گفت: ستاد اجرائی خدمات سفر با آمادگی کامل در شهرستان برای استقبال از مسافران و زائران در تعطیلات عید فطر تشکیل و تمهیدات و برنامه ریزی لازم انجام و از این آزمون سر بلند بیرون آمد.

رحیمی افزود: اقدامات صورت گرفته برای تسهیل شرایط بازدید گردشگران شامل آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، برنامه ریزی تهیه مایحتاج عمومی مانند نان، گوشت مرغ، سوخت (بنزین و نفت گاز)، آب شُرب مناطق گردشگری و آماده سازی مناطق گردشگری پربازدید بوده است.

وی همچنین از تدارک اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع‌های گردشگری، ۸۰ کلاس درس مدارس و ظرفیت هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه و آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، دانشکده فنی امام علی (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جوار آستان مبارک و پارک‌ها و بوستان‌ها برای اسکان موقت خبر داد.

فرماندار طبس گفت: بیشترین سهم بازدید از آن آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده و همچنین باغ تاریخی گلشن، روستا‌های هدف و منطقه نمونه گردشگری ازمیغان خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۳ بوده‌اند.

رحیمی افزود: از ابتدای شروع فعالیت ستاد سفر نیز تا ۱۷ فروردین ماه، ۸۲ هزار و ۵۴۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی ، ۳۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شده است. 

وی گفت: همچنین از  ۲۱ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۵۲۱ هزار و ۴۴۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند.

فرماندار طبس افزود: از ۲۱ تا ۲۴ فروردین نیز، بیش از 20 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۵۸ هزار و ۴۵۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد.

رحیمی ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، از بخشداران تولیت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بابت خدمات این مجموعه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، فرماندهی بسیج سپاه شهرستان؛ فرماندهی راهنمایی و رانندگی، فرماندهی پلیس راه طبس_یزد و دیهوک، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، ریاست هیئت‌های مذهبی، میراث فرهنگی و شهرداران شهر‌های طبس، دیهوک و عشق‌آباد به صورت ویژه قدر دانی کرد.


دیگر خبرها

  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه
  • اسکان ۷۵ هزار مسافر از عید تا عید در چهارمحال و بختیاری
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • طبس میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • ۱۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های شهرستان صحنه بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر در تعطیلات عید فطر از جاذبه‌های سمنان