Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد.

در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: با توجه به پیش‌نگری‌های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می‌هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رودخانه‌های کارون، کرخه و دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود ۲۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه می‌شود.

این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رودخانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کارون جاده ساحلی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد

به گزارش خبرگزاری مهر، گفت: مرکز مدیریت راه‌های جنوب کرمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محور جیرفت _ بلوک محدوده روستای کریم‌آباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

در این اطلاعیه مسیر جایگزین: جیرفت _ کنارصندل _ حسین‌آباد دهدار _ بلوک اعلام شده است.

کد خبر 6080985

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور خرمشهر به اهواز
  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • ۷ مصدوم انحراف از جاده خودروی سواری در محور آبادان به اهواز
  • پرورش میگو در ۸ هزار هکتار اراضی ساحلی بوشهر/تولید افزایش می‌یابد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد