Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@20:03:18 GMT

پیش‌بینی وضعیت جوی؛ آغاز موج جدید بارش‌ها از فردا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۴۱۲

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی تداوم بارش‌ها را در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد و از ورود موج جدید بارشی از اواخر وقت فردا (7 فروردین) خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه اعلام کرد: امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین) ضمن ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق ، به‌تدریج از میزان ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شدت بارش‌ها امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین)، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب و مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی متمرکز خواهد بود. همچنین امروز در ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی و با شدت کمتر در شمال غرب کشور به سبب بارش برف و مه‌آلودگی، اختلال در آمدوشد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین ادامه داد: فردا (چهارشنبه ۷ فروردین)، ضمن تضعیف این سامانه بارشی و عبور آن از مناطق غرب و مرکز کشور، بارش در شمال و جنوب شرق کشور و بارش پراکنده برف در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی البرز مرکزی پیش‌بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا (چهارشنبه ۷ فروردین) با ورود موج دیگری در نوار غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود، گفت: پس‌فردا (پنجشنبه ۸ فروردین)، مناطق غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور تحت تاثیر این موج، بارش باران و برف خواهند داشت.

به گفته وظیفه، طی دو روز آینده بارش‌ها به صورت باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ و همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین) خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: دریای خزر نیز امروز مواج است، همچنین امروز در جنوب غرب کشور و امروز و فردا (۶ و ۷ فروردین)، در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی امروز و دو روز آینده اعلام کرد: امروز هوای تهران ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۲ و 7 درجه سانتیگراد است. همچنین فردا (۷ فروردین)، هوای تهران، ابری، همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود. بیشترین دمای تهران در روز چهارشنبه ۱۴ و کمترین دما ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این‌ها پس‌فردا (پنجشنبه ۸ فروردین)، هوای تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و 4 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز (۲۹فروردین) تا روز یکشنبه (۲ اردیبهشت) در بیشتر استان‌ها بارش باران، رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهارکرد: امروز(۲۹ فروردین) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی و برخی مناطق واقع در فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق رخداد تگرگ پیش‌بینی می‌شود همچنین طی این روز بیشینه بارش در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد خواهد بود.

وی اضافه کرد: پنجشنبه (۳۰ فروردین) در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه (۳۱ فروردین) در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی، شنبه (۱ اردیبهشت) و یکشنبه (۲ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر بخش‌هایی از مرکز و جنوب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس شمالی و مرکزی بارش رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه اظهار کرد: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان مواج و طوفانی و پنجشنبه و جمعه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳۰ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۳۱ فروردین) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۲ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۳۶ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896188

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فردا از شدت و گستره بارش‌ها در استان کرمان کاسته می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت جوی و دریایی آرام برای بوشهر
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق