Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:08:42 GMT

سیل به 400 خانوار مددجوی کمیته امداد مازندران خسارت زد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۴۸۲

سیل به 400 خانوار مددجوی کمیته امداد مازندران خسارت زد

ساری - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به سیلاب اخیر در این استان گفت : 400 خانوار مددجوی این نهاد در این حادثه دچار خسارت شدند .

بارش باران و سیلابی که اواخر اسفند پارسال در مازندران رخ داد ، بخش هایی از مناطق شرق و مرکزی استان را درگیر کرد و به بسیاری از تاسیسات زیر بنایی، واحدهای مسکونی و زمین های زراعی و کشاورزی خسارت زد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارش شدید باران که هواشناسی مازندران میانگین آن در 48 ساعت را 200 میلی متر اعلام کرد ، سبب شد تا شهرها و روستاهای پائین دست مناطق مرکزی و شرق مازندران در آب غوطه ور شوند .
محمد کوچکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیل به مددجویان کمیته امداد در شهرستان های سیمرغ ، ساری ، جویبار ، بهشهر ، سوادکوه ، میاندورود و نکا خسارت زد ، ولی بیشترین خسارت مربوط به مددجویان ساکن شهرستان های سیمرغ و ساری است.
وی ادامه داد : در این حادثه 40 واحد مسکونی به طور کامل تخریب و 250 واحد مسکونی به صورت جزیی دچار آبگرفتگی شد .
معاون کمیته امداد مازندران اعلام کرد : همچنین سیل باعث آبگرفتگی کامل منزل مسکونی 158 مددجوی این نهاد شد .
وی همچنین از بین رفتن اثاثیه منزل 296 خانوار را بخش دیگری از خسارت های سیلاب اخیر در مازندران عنوان کرد و گفت : البته این خسارت ها برآوردهای اولیه است و با فروکش کردن سیلاب احتمال دارد میزان این خسارت ها بیشتر هم شود .
به گفته کوچکی اکثر منازل مددجویان در روستاها و دارای بافت فرسوده بودند که این مساله باعث شد تا میزان خسارت سیل به آنها افزایش یابد .
وی برآورد دقیق خسارت های وارده را به اعلام نظر کارشناسان بیمه موکول کرد و گفت : تا زمان اعلام نظر این کارشناسان و پرداخت هزینه خسارت ، کمیته امداد به هر خانوار مددجوی خود 2 تا چهار میلیون ریال هزینه جبران خسارت می دهد .
معاون کمیته امداد مازندران افزود : برای تامین مایحتاج نیز در یک مرحله سبد غذایی به ارزش 2 میلیون و 500 هزار ریال میان 341 خانوار این نهاد توزیع شد و مراحل بعدی توزیع این سبدهای غذایی نیز در دستور کار قرار دارد .
وی از خیران خواست تا در صورت تمایل کمک های خود را برای جبران خسارت سیل زدگان به حساب #99*011*8877* واریز بکنند .
52 هزار خانوار به تعداد 110 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد مازندران هستند .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خسارت مددجويان سيل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، آقای مرمزی با اشاره به اهدای ۲۵ سری جهیزیه به نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی حمیدیه گفت: برای خرید هر سری جهیزیه را ۴۱ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: جهیزیه‌های اهدایی دارای ۵ قلم کالای اساسی شامل؛ یخچال، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز و تلویزیون تولید داخلی هستند و برای تهیه مجموع آنها ۲۵ سری ۱۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.


مرمزی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی حمیدیه در سال۱۴۰۲ تاکنون ۱۳۳ سری جهیزیه میان نوعروسان زیر پوشش تهیه و اهدا کرده است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی حمیدیه هدف از اهدای جهیزیه را ترویج ازدواج آسان و سنت حسنه پیامبر اکرم (ص)، تحکیم بنیاد خانواده و جوانی جمعیت عنوان و اضافه کرد: از خیرین و نیکوکاران برای کمک و تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و سایر نیاز‌های مددجویان زیر پوشش در زمینه بسته‌های معیشتی، پوشاک، بسته‌های آموزشی و تحصیلی، اشتغالزایی و ... دعوت بعمل می‌آید.

دیگر خبرها

  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • واگذاری ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در سمنان
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال زکات فطریه در خوزستان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است