Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر گالری نیان گفت: آموزش، شرایط اقتصادی و ارتباط با کشور‌های جهان اول از عوامل مهمی هستند که روی خرید و فروش آثار هنری تاثیرگذار هستند.

نرگس تهرانی مدیر گالری نیان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره فروش آثار هنری گفت: مثل تاثیر شرایط اقتصادی در همه بخش‌های زندگی، نقدینگی داشتن یا نداشتن آدم‌ها اولین چیزی است که روی خرید و فروش آثار هنری اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز جامعه، چندان خوب نیست که آدم‌ها بتوانند نقدینگی داشته باشند و هر چیزی بخرند و یکی از آن‌ها آثار هنری باشد.

مدیر گالری نیان بیان کرد: چیزی که خیلی اهمیت دارد این است که از بچگی برای خرید آثار هنری آموزش ببینیم، چون در زمانی خریدن یک اثر هنری یک جنس لوکس به حساب می‌آید و چندان کاربردی نیست، در حالیکه یک مبل گران قیمت هم لزوما خریدش چندان ضرورتی ندارد و جزو واجبات نیست.

وی تصریح کرد: به نظرم دومین موضوع موثر در خرید و فروش آثار هنری، فرهنگسازی و آموزش است که باید به صورت مداوم انجام شود تا آدم‌ها ترغیب و تشویق به خرید اثر هنری شوند.

تهرانی گفت: از سویی دیگر ارتباط با کشور‌های جهان اول نیز در فروش آثار هنری مهم است، چون این یک اتفاق فرهنگی است و همیشه کشور‌های جهان اول در هر کار فرهنگی مثل خرید اثر هنری، اول هستند. احساس می‌کنم ارتباط بقیه آدم‌ها با گالری‌داران و هنرمندان می‌تواند آدم‌ها را ترغیب به خرید یا فروش آثار کند.

وی افزود: خیلی از آدم‌ها صرف سرمایه‌گذاری مالی به خرید آثار هنری روی می‌آورند یعنی باید فردی که کاری را می‌خرد بداند که این اثر سال دیگر افزایش قیمت دارد و این حس امنیت را نسبت به آثار داشته باشد تا آن را خریداری کند. در حالیکه متاسفانه امروزه، چون خیلی از افراد روی چیز‌هایی مثل دلار و طلا و ... سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگر جهش گران نشدن آثار هنری نتواند با آن‌ها رقابت کند طبیعی است که افراد ترجیح می‌دهند که آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بخرند و این خوب نیست.

مدیر گالری نیان تصریح کرد: من با افزایش قیمت آثار هنری به صورت فیک و غیرواقعی موافق نیستم. الان در جامعه ما قیمت ارز به صورت غیرواقعی در حال بالا و پایین شدن است و من آن را تایید نمی‌کنم و موافق با آن نیستم که این رویداد برای آثار هنری هم رخ دهد، ولی متاسفانه رقابتی که بین اکثر چیز‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و آدم‌ها ترجیح می‌دهند که روی چیز دیگر سرمایه‌گذاری کنند منجر به خریداری شدن یا نشدن اثر هنری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فروش هنرهای تجسمی اقتصاد آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا با حضور در حوزه هنری خراسان شمالی با تعدادی از بانوان هنرمند تصویرساز، نویسنده، طراح و عکاس استان با آثار و تولیدات هنری آنها آشنا شد.
وی به سلامت گذشتن انقلاب از توطئه‌های بیشمار دشمنان را از برکات جنگ عنوان کرد و افزود: جنگ برای اهلش سخت نبود، رزمندگان با داشتن روحیه ایثار و رشادت توانستند روز‌های سخت جنگ را تبدیل به فضایی روحانی و معنوی کنند که تحمل آن سهل و آسان شود.
اکرم صدیقی رئیس حوزه هنری استان، ضمن خوش‌آمد گویی و تشکر از حضور ارزشمند نماینده ولی فقیه و بانوان هنرمند، بیان کرد: نگاه ریزبین و حساس بانوان منجر به خلق دیدگاه نو در تولید آثار هنری می‌شود که باید به تربیت و تقویت آن بپردازیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «بازار هنری ایران» برگزار می‌شود/ در خوشنویسی پیشتازیم
  • غیرقابل دسترس ترین مکان عبادت روی سیاره زمین! (+عکس)
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی روایت باران برگزار می‌شود
  • قدرت روشنگری آثار هنری علیه اسرائیل
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است