Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@16:02:17 GMT

سیلاب ابنیه های تاریخی مازندران را خسارت زد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۸۰۸

سیلاب ابنیه های تاریخی مازندران را خسارت زد

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «سیف الله فرزانه» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به خسارت سیلاب هفت روز گذشته به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی زیرساخت‌های گردشگری و بنا‌های تاریخی در اثر سیل اخیر، آسیب دیدند.

وی افزود: در حال آسیب شناسی برای خسارت‌های وارده به این بنا‌ها هستیم تا به ستاد بحران استان گزارش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تعداد مسافران مقیم در مازندران تا سوم فروردین ماه از مرز چهار میلیون نفر گذشت و به چهار میلیون و ۴۹۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشت.

فرزانه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و گردشگری بازدید کردند، افزود: در این زمینه با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال قبل مواجه هستیم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه، موزه و سایت موزه دولتی و خصوصی در استان، افزود: ۳۸ هزار و ۵۰۰ گردشگر داخلی و ۲۷۵ گردشگر خارجی از این موزه‌ها بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با حضور مدیران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در ستاد سفر بیش از یکصد جلسه داشتیم و نشان می‌دهد واژه گردشگری می‌تواند رویکرد فرهنگی و اقتصادی برای مازندران داشته باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه گفت: نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، شهرام زند وکیلی با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه، به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، گفت: در راستای حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبین آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، تأکید کرد: اگر نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد، به‌طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

ثابت اقلیدی یادآور شد: آرامگاه حافظ هر ساله با استقبال بی‌نظیر از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شود، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

استان پهناور فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان عزیز را افتخار خود می‌داند و به گفته‌ خواجه راز حافظ شیرازی:

رواق منظر چشم من آشیانه توست    کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • فرد تذکردهنده به کودک شعرخوان در حافظیه، توبیخ شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • تزریق روح تازه در کالبد بناهای تاریخی پایتخت