Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضاعالی پور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجوز کافه های سنتی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وغیر سنتی از طرف صنف مربوط صادر می شود.
وی اضافه کرد: براین اساس همه برنامه های فرهنگی که به صورت عمومی درکافه ها برگزار می شود مجوز آن را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: مسئولیت نظارت بر کار کافه ها برعهده اماکن است و تعطیلی کار برخی از کافه هایی که خلاف قوانین و مقررات برنامه هایی را اجرا می کنند برعهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.
عالی پور گفت: برگزاری برنامه هایی برخلاف عرف با توجه به بافت سنتی و فرهنگی حاکم بر جامعه باعث می شود خانواده ها تمایلی به حضور در برنامه های فرهنگی نداشته باشند.
عالی پور گفت: این درحالی است که استان بوشهر از استان های پیشرو در برگزاری کنسرت های موسیقی صحنه ای است و در سال گذشته 400 کنسرت دراین استان برگزار شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: اجرای برخی برنامه ها برخلاف عرف جامعه چهره شهر را ناپسند و ذهنیت مسئولان نسبت به برخی برنامه های فرهنگی خراب می شود.
وی تاکید کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی در چارچوب قانون و با رعایت برخی اصول هیچ مشکلی ندارد و مسئولان نیز از این برنامه ها استقبال می کنند.
رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنها متولی صدور مجوز رستوان های سنتی است.
رضوان حیدری افزود: این رستوان ها موظف به رعایت الزامات سنتی گردشگری برای جذب هرچه بیشتر گردشگران هستند.
وی درباره برنامه های فرهنگی رستوان های سنتی گفت: درصورتی که از گروه های موسیقی مجوز دار استفاده کنند نیازی به گرفتن مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظارت لازم را انجام می دهد.
وی گفت: در زمان حاضر 27 رستوران در سطح استان بوشهر با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشغول به فعالیت هستند.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی خانواده صنایع دستی و گردشگری گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد که به مناسبت هفته بزرگداشت شیخ اجل در این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی در حاشیه برگزاری رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی که به مناسبت روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری و هنری همچنین رویدادهای فرهنگی در کنار جاذبه‌های گردشگری نقش به‌سزایی در جذب گردشگر دارند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری رویداد، گونه‌ای نوین از گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: امروزه صرف وجود جاذبه‌های تاریخی و مناظر طبیعی در جذب گردشگر مهم نیست، بلکه خلق رویدادها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌تواند به جذب حداکثری و ماندگاری بیشتر آن‌ها در مقصد گردشگر کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رویداد هنری گل و مرغ و خوشنویسی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی، تصریح کرد: این رویداد بی‌شک تأثیر به‌سزایی در معرفی فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی دارد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی گردشگران از نزدیک با این فرهنگ آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ثابت‌اقلیدی در ادامه با اشاره به تداوم برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در اماکن شاخص تاریخی و فرهنگی فارس اضافه کرد: با توجه به استقبال بازدیدکنندگان و گردشگران از این برنامه‌های فرهنگی و گردشگری بنا داریم این رویدادهای فرهنگی را با حضور اساتید مجرب و پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در اماکن تاریخی چون حافظ و سعدی برگزار نمائیم.

به گزارش ایمنا، رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار شد، در جریان این رویداد آثار خط و نقاشی تنی چند از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ به نمایش درآمد و این اساتید به‌صورت ورک شاپ بخشی از فعالیت‌های خود را در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دادند، همچنین در این برنامه از چند تن از اساتید خوشنویسی و گل و مرغ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 746880

دیگر خبرها

  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • سعدی؛ میزبان رویداد هنری گل، مرغ و خوشنویسی شد
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان