Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با وجود اعلام بارش پراکنده باران در سیستان و بلوچستان این دانشگاه برای مقابله با حوادث احتمالی در حالت آماده باش به سر می برد.

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش از وقوع سیل اخیر که برخی از نقاط کشورمان را متاثر ساخته است دانشگاه علوم پزشکی زاهدان‌ برای همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی همجوار در امداد رسانی حوادث احتمالی سیل بویژه در جنوب و شمال استان در حالت آماده باش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: علاوه بر آماده باش بیمارستان ها، واحدهای بهداشتی و مراقبت بیماری ها برای تامین دپوی دارویی مورد نیاز برای مواقع بحران نیز اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: تیم های اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه مانند همیشه آماده امداد رسانی در شرایط بحرانی هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهداشت و درمان آمادگي امداد رساني دانشگاه علوم پزشكي زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ هزار مادر باردار و ۱۸ هزار کودک زیر ۶ سال از پوشش تغدیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌کنند.

دکتر زهرا اباصلتی  افزود: غربالگری تغذیه در  همه مراکز جامع خدمات سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود و افرادی که دچار اضافه وزن، چاقی،   لاغری، دیابت، فشار خون و کنسر‌ها هستند جزو جامعه هدف غربالگری تغذیه هستند..

وی گفت: تغذیه سالم به علت این که نقش پر رنگی که در ابتلا نشدن به بیماری‌ها دارد مورد توجه کارشناسان بهداشتی، مراقبان سلامت و بهورزان است و  در مراکز بهداشتی مشاوره‌های رایگان به عموم مردم ارائه می‌کنند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: در مواردی که مراجعان با سوء تغذیه روبرو باشند در دو گروه سنی زیر ۶ سال و مادران باردار برنامه ریزی‌هایی انجام می‌شود و  برای افراد دچار سو تغذیه و اختلال وزن گیری با ارجاع به سازمان‌های حمایتی و اهدای کالا برگ رایگان اقلام غذایی تعریف شده را دریافت می‌کنند.

 دکتر اباصلتی افزود: کارشناسان تغذیه نحوه صحیح طبخ غذا را به مراجعان می‌آموزند و در دوره بعدی شرایط جسمانی فرد را پایش و ارزیابی  می‌کنند تا زمانی که اطمینان از رفع سو تغذیه انجام شود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که از سوء تغذیه زیادی رنج می‌برند، پزشک تغذیه مشاوره‌های اختصاصی در نظر می‌گیرد، گفت: علاوه بر این خدمات، مکمل یاری برای گروه‌های سنی محتلف بنا به شرایط جسمانی افراد در نظر گرفته می‌شود.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ارائه آموزش فعالیت‌های ورزشی مناسب و تغذیه صحیح از مهمترین خدمات مراقبان سلامت و بهورزان است، زیرا پیشگیری نکردن و درمان به موقع می‌تواند زمینه ابتلا فرد به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشار خون و سرطان‌ها را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • آیین افتتاح برنامه ملی سلامت خانواده و نظام ارجاع در شهر زاهدان
  • دستگاه قضا مطالبه‌گری را به رسمیت می‌شناسد
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت
  • تکمیل بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های بهداشتی در خوزستان