Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد. آفتاب‌‌نیوز : در اطلاعیه سازمان آب و برق خوزستان آمده است: با توجه به پیش‌نگری‌های هواشناسی که ورود سامانه‌های بارشی بسیار شدیدی را نشان می‌هد و هم اکنون نیز حوضه‌های کرخه و دز را متأثر ساخته و در ۲۴ ساعت آینده به حوضه‌های کارون و مارون می‌رسد، احتمال فعال شدن حوضه‌های میانی در مسیر رودخانه‌های کارون، کرخه و دز بیش از سایر مناطق وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خروجی سدها به منظور کنترل تراز مخازن سدها و تعدیل سیلاب‌های ورودی افزایش یافته که تداخل این جریانات با رواناب حوضه‌های میانی، موجب افزایش دبی عبوری در مسیر رودخانه و به خصوص در مقطع شهر اهواز به حدود ۲۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه می‌شود.
این مهم موجب مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های حاشیه رودخانه در مقطع شهر اهواز خواهد شد که نیازمند توجه و احتیاط‌های لازم در حاشیه رودخانه است. با توجه به موارد فوق الذکر مورد تاکید است تا ضمن احتیاط شهروندان و دوری از محدوده رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی‌های لازم و اقدامات مورد نیاز از هم اکنون در دستور کار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کارون جاده ساحلی اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند

با وجود هشدار هواشناسی درخصوص جاری شدن سیل اهالی روستای کوشک بالا درآسارا بخاطر نیمه کاره رهاکردن لایروبی رودخانه‌ای که از وسط روستا می‌گذرد همچنان درگیر مخاطرات سیل پارسال و نگران سیلاب‌های پیش رو هستند.

سیل ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ علاوه بر خساراتی که جاده کرج کندوان وارد کرد،  روستای کوشک بالا  در بخش آسارا هم دچار خسارت شد.

 

طغیان و سیل رودخانه داخل روستا  منجر به خساراتی به روستا ،برخی از منازل مسکونی ،  دیوار ساحلی، و انباشت رسوبات و آورده های سیل به روستا گردید.

 

به گفته اهالی در زمان وقوع  سیل ، عملیات لایروبی ردوخانه  روستای کوشک بالا  توسط امور آب تا حدودی انجام  و نیمه کاره رها گردید. 

 

در حال حاضر اهالی روستا خواستار  برداشت انباشت اورده های سیل و احداث دیوار ساحلی برای جلوگیری از خطرات احتمالی را دارند.

 

با پیگیری های انجام شده کتابی نژادیان معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز  گفت  بنیاد مسکن  آمادگی برای احداث دیوار ساحلی بعد از ارائه طرح ساماندهی رودخانه از سوی امور اب را دارد.

در ادامه ذاکری رئیس منابع طبیعی شهرستان کرج هم از احداث سازه سیل بند در بالادست روستا و ترمیم سازه های قبلی  بعدر از تامین اعتبار در اینده نزدیک خبر داد.

 

در پایان نیز  جهانشاهی مدیر منابع آب  شهرستان کرج به لایروبی مسیر رودخانه داخل روستا در زمان وقوع سیل برای جلوگیری از خطرات بیشتر اشاره کرد و گفت طرح  مطالعات ساماندهی رودخانه کوشک بالا به پایان رسیده و اگر تامین اعتبار گردد عملیات لایروبی و اجرای دیوار ساحلی از سوی دستگاهایی مربوطه که امادگی دارند اجرا خواهد گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • هشدار‌های سیل را جدی بگیرید
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • صدور هشدار نارنجی؛ شروع باد و باران شدید از فردا
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون