Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@17:28:04 GMT

موج جدید بارش‌ها از فردا آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۹۵۷

موج جدید بارش‌ها از فردا آغاز می‌شود

احد وظیفه اعلام کرد: امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین) ضمن ادامه فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق ، به‌تدریج از میزان ناپایداری‌ها در شمال غرب کشور کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: شدت بارش‌ها امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین)، در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌های جنوب و مرکز و شمال شرق کشور و شرق البرز مرکزی متمرکز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز در ارتفاعات استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب اصفهان، البرز، تهران، مازندران، سمنان، گلستان و خراسان شمالی و با شدت کمتر در شمال غرب کشور به سبب بارش برف و مه‌آلودگی، اختلال در آمدوشد در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین ادامه داد: فردا (چهارشنبه ۷ فروردین)، ضمن تضعیف این سامانه بارشی و عبور آن از مناطق غرب و مرکز کشور، بارش در شمال و جنوب شرق کشور و بارش پراکنده برف در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی البرز مرکزی پیش‌بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت فردا (چهارشنبه ۷ فروردین) با ورود موج دیگری در نوار غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود، گفت: پس‌فردا (پنجشنبه ۸ فروردین)، مناطق غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور تحت تاثیر این موج، بارش باران و برف خواهند داشت.

به گفته وظیفه، طی دو روز آینده بارش‌ها به صورت باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ و همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (سه‌شنبه ۶ فروردین) خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: دریای خزر نیز امروز مواج است، همچنین امروز در جنوب غرب کشور و امروز و فردا (۶ و ۷ فروردین)، در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید، همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی امروز و دو روز آینده اعلام کرد: امروز هوای تهران ابری، در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد و گاهی همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۲ و 7 درجه سانتیگراد است. همچنین فردا (۷ فروردین)، هوای تهران، ابری، همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد شدید و به تدریج با کاهش ابر همراه خواهد بود. بیشترین دمای تهران در روز چهارشنبه ۱۴ و کمترین دما ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این‌ها پس‌فردا (پنجشنبه ۸ فروردین)، هوای تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۴ و 4 درجه سانتیگراد خواهد بود.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در برخی نقاط نیز خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین ناپایداری‌های جوی در استان کرمان به‌صورت افزایش ابر، بارش باران در مناطق مستعد استان تداوم دارد و این سامانه بارشی در جنوب کشور تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین، ادامه خواهد داشت

پنجشنبه ۳۰ فروردین در برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان بارش با شدت کمتر ادامه دارد همچنین در روز سه شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

در بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین در برخی نقاط شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی و بعد از ظهر شنبه (اول اردیبهشت) علاوه بر این مناطق در دامنه‌های زاگرس جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین آسمان تهران امروز ۲۹ فروردین صاف تا کمی ابری خواهد بود در بعضی ساعات‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت و در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6080486

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / خیزش گرد و خاک در این استان ها
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / رگبار باران و رعدوبرق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا