Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:43:21 GMT

هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۲۷۹

هفتمین جشنواره موسیقی کردی در سنندج آغاز شد

هفتمین جشنواره موسیقی کردی دوشنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان، علاقه مندان به موسیقی فاخر کردی و با اجرای گروه های موسیقی پژال و شیروان در مجتمع امام خمینی سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری هفتمین جشنواره موسیقی کردی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در سنندج اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش رقابتی و جنبی از ۵ تا ۸ فروردین در سنندج آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جلال قلعه شاخانی با اشاره به اهداف این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره به منظور فراهم کردن زمینه مناسب برای ترویج گنجینه ارزشمند موسیقی کُردی و ارج گذاری به تلاش هنرمندان حوزه موسیقی برنامه ریزی شد و امشب شاهد آغاز آن با اجرای گروه های موسیقی از استان های کردستان و خراسان شمالی هستیم.

 

وی تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و گرامی داشت یاد و خاطره بزرگان موسیقی کردی استان را از دیگر بخش های این جشنواره اعلام کرد و اضافه کرد: این جشنواره به یاد زنده یادان سیدعلاالدین باباشهابی، عبدالله شریعتی، عزت الله حق شناس، عبدالله قربانی، حسین شوخ کمان با قدردانی از یک عمر تلاش یدالله نورانی، اسماعیل مردانی، عارف طهماسبی، مهدی حجت السادات، عین الدین الماسی و حکمت نوبری برگزار می شود.

 

قلعه شاخانی با اشاره به بخش جنبی جشنواره گفت: گروه های موسیقی هامون، ارغنون، پژال، ئه وین، شاهو دالاهو، سرمست و شیروان در بخش جنبی هفتمین جشنواره موسیقی کردی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

 

وی بخش رقابتی جشنواره را شامل آواز و نوازندگی اعلام کرد و افزود: بعد از بازبینی آثار رسیده در بخش پایانی و رقابتی هفتمین جشنواره موسیقی کردی ٥٧ نفر به بخش نهایی این جشنواره راه یافتند که در بخش های تکنوازی، ساز تنبور، ساز تنبک و ساز دیوان با هم رقابت خواهند کرد.

 

قلعه شاخانی با بیان اینکه بخش رقابتی جشنواره از ٦ فروردین در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود، ادامه داد: در بخش رقابتی در طول زمان برگزاری جشنواره ١٢ نفر در بخش تکنوازی شامل شمشال، نرمه نای، سرنا، دهل، دایره، دو تار، کمانچه، آواز، ١٩ نفر در بخش ساز تنبور، ١٣ نفر در بخش ساز دیوان و ١٢ نفر در بخش ساز تنبک در رده های سنی الف، ب و ج در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج رقابت می کنند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بخش رقابتی جشنواره در طول ایام جشنواره از ساعت ٩ الی ١٢ با اجرای شرکت کنندگان در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج و بخش جنبی نیز از ساعت ١٩:٣٠ الی ٢٢:٣٠  با اجرای گروه های موسیقی از استان های خراسان شمالی، کرمانشاه، البرز و کردستان در خیابان اکباتان، مجتمع امام خمینی برگزار می شود.

 

هفتمین جشنواره موسیقی کُردی از ٥ تا ٨ فروردین سال ٩٨ به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با حمایت معاونت امور هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شرکت کوباک به عنوان نخستین حامی بخش خصوصی جشنواره و انجمن موسیقی ایران شعبه استان کردستان در سنندج برگزار می شود.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب خسارت سیلاب سیلاب خبرگزاری شبستان گلستان شیراز خسارات سیل گلستان سیل شیراز هفتمین جشنواره موسیقی کردی سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی با حضور چهار استان همدان، لرستان، مرکزی و کرمانشاه برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.

ششم اردیبهشت مراسم افتتاحیه با اجرای گروه موسیقی کودک برگزار می‌شود و در روز‌های بعد، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲:۳۰ کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد که در مجموع ۱۲ کارگاه آموزشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

موضوعات کارگاه‌ها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیب‌شناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروه‌نوازی، ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبک‌ها و مکتب‌های مختلف آواز و مناسب‌خوانی است.

اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت‌ها) نیز هر شب در دو سانس از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ و ۲۰ تا ۲۱:۳۰ شب اجرا و در مدت هفت شب، ۱۴ اجرای صحنه‌ای برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس اواخر خرداد در اشنویه
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جزئیاتی درباره ۱۳ فیلم جدیدی که به جشنواره کن ۲۰۲۴ اضافه شد
  • جشنواره فیلم کن ۱۳ فیلم را بر فهرست فیلم‌هایش افزود
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند
  • آغاز ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ
  • ثبت‌نام اولیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ آغاز شد