Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@10:58:29 GMT

استقبال گردشگران از موزه باستان شناسی دره شهر

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۳۰۸

استقبال گردشگران از موزه باستان شناسی دره شهر

مجتبی فرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان دره شهر در دامنه زیبای کبیرکوه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی برای بازدید گردشگران دارد، در بین اماکن تاریخی و طبیعی موزه باستان شناسی دره شهر این روزها استقبال کنندگان زیادی دارد.

وی افزود: در این موزه می‌توان با تاریخ پررمز و راز استان ایلام آشنا شد، این آثار نشان می‌دهد که استان ایلام سرزمین کهنی است و در گذشته تاریخ بسیار پرثمری را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی نگهداری شده در موزه اطلاعات خوبی از گذشتگان برای علاقمندان تاریخ دارد.

وی ادامه داد: در این موزه اشیای مربوط به دوره پیش از تاریخ تا دوره قاجاریه شامل بیش از ۳۰۰ قطعه شیء تاریخی شامل ظروف سفالی که از اشکانیان تا دوره سلجوقی، زیورآلات، ادوات دستی و کشاورزی، نقشینه‌های تاریخی در این موزه نگهداری می‌شود.

فرهادی عنوان کرد: این اشیا در زمان خود کاربردهای آئینی، مذهبی، نظامی و کشاورزی بوده است.

وی افزود: موزه باستان شناسی دره شهر به لحاظ اشیا تاریخی موجود تخصصی‌ترین موزه باستان شناسی غرب کشور است، این موزه با فاصله اندکی در جنوب غربی شهر دره شهر و در حاشیه شهر باستانی سیمره واقع شده است.

کد خبر 4575902

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه شهرستان آبدانان دره شهر شهرستان دره شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون بیش از هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف وارد این استان شده اند.

او افزود: در این مدت شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندر انزلی به ترتیب بیشتر مورد استقبال این گردشگران قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران خارجی به این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته جهانی، این گردشگران در طول اقامت خود در استان گیلان در اقامتگاه‌های رسمی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان اقامت داشتند.

او با بیان اینکه سطح اشغال تخت‌های واحد‌های اقامتی در طول سفر‌های نوروزی به بیش از ۱۰۰ درصد رسید، تصریح کرد: این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از استان گیلان است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گیلان همچنین گفت: افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت و بازدید از بنا‌های تاریخی، برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال و ... در افزایش این بازدید‌ها تأثیر بسزایی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی