Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان کاشان از روز یکشنبه شاهد بارش باران بوده و تا امروز نیز شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم و این تداوم بارش موجب به راه افتادن آبراهه‌ها، سیلاب‌ها و گرفتگی معابر در برخی از نقاط این شهرستان شده است.

سعید ابریشمی راد صبح سه شنبه ضمن بازدید از روند انجام ارائه خدمات توسط پرسنل شهرداری کاشان اظهار داشت: در این چند روز شهرستان کاشان شاهد بارش شدید نزولات آسمانی است و این موضوع موجب ایجاد نگرانی در مورد سیلاب‌های بالادست شهر شده بود که از روز یکشنبه اعلام وضعیت بحران کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری کاشان خبر داد و افزود: تمامی تمهیدات لازم در مورد وقوع سیلاب‌های احتمالی پیش بینی شده است و در وهله اول مهار سیلاب‌های بالادست شهرستان کاشان که از سوی بلوار امام رضا، بلوار شهدا و بلوار امام علی (ع) موجب تهدید شهر می‌شد، در دستور کار قرار گرفت.

شهردار کاشان با بیان اینکه از روز دوشنبه عملیات ایجاد راه‌های انحرافی ویژه هدایت سیلاب‌ها آغاز شده است، ابراز داشت: با توجه به طغیان رودخانه چمرود و احتمال ورود سیلاب‌های مناطق برزک، نیاسر و مرق بازدیدهای لازم نسبت به باز بودن مسیر صورت گرفت و خوشبختانه با لایروبی‌های صورت گرفته و اقدامات لازم در مورد هدایت سیلاب جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ضمن اشاره به ایجاد مسیرهای انحرافی در محور اردستان گفت: تنها نگرانی ما در شهرستان کاشان رودخانه میرحیدر بود که به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته طی چندین دهه اخیر عملاً انتقال آب با مشکل مواجه شده است و با ایجاد سیلاب مجبور هستیم تا آن را به سمت بلوار امام رضا هدایت و سپس به واسطه شیب بلوار وارد رودخانه حیدر کنیم.

ابریشمی راد با بیان اینکه وضعیت دفع آب‌های سطح شهری در کاشان به صورت چاه‌های جذبی است، اظهار داشت: نیروهای لازم جهت هدایت آب به چاه‌های جاذب و چاه‌های اضطراری چینش شده و پمپ‌های لجن کش در اطراف آنها نیز در صورت محدود شدن این چاه‌ها مستقر شده است، در خیابان گازرگاه نیز با توجه به اصلاح شبکه در این منطقه و بارش باران عملیات متوقف و نیروهای شهرداری کاشان در محل مستقر و ارائه خدمات داشته و خوشبختانه مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 4575914

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری کاشان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از جمعیت هلال‌احمر بر اثر شدت بارش‌ها از روز گذشته ۲۸ فروردین تا امروز ۲۹ فروردین، ۷ استان (بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها؛ از روز گذشته و در ۶۱ عملیات، امدادگران هلال‌احمر به ۱۷۷۷ نفر امدادرسانی کرده، ۲۶۹ نفر را اسکان اضطراری داده و ۵۰ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند. همچنین با تلاش ۱۴۸ تیم عملیاتی (۵۹۲ نفر)، آب جمع شده از ۲۹ واحد مسکونی تخلیه و ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ۸۰ دستگاه چادر برای اسکان حادثه‌دیدگان برپا شده است.

آخرین آمار امدادرسانی هلال احمر در سیل و آب‌گرفتگی تا ساعت ۱۸:۰۰

از ٢٧ تا ٢٩ فروردین ١٤٠٣ تا ساعت ۱۸:۰۰، ٨ استان (بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد) از سیل متأثر شده‌اند.

طی این مدت در ۶۷ مورد عملیات به ۳۰۱۶ نفر امدادرسانی شده و ۴۰۹ نفر اسکان اضطراری یافته‌اند.

علاوه بر این ۱۱۴ نفر به مناطق امن منتقل و آب ۴۹ منزل مسکونی تخلیه شد. ۱۷۱ تیم عملیاتی شامل (٦٤٩ نفر) در این عملیات مشغول امدادرسانی هستند.

تاکنون ٣ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با برپایی ٨٠ دستگاه چادر، ٩٧دستگاه چادر مسافرتی، ٥٠٤ تخته پتو، ٥٦٩ تخته موکت، ٢٧٥٢ کیلوگرم نایلون، ۲۱۵ بسته غذایی، ۶۲۲ قوطی کنسروجات بین متاثرین از سیل توزیع شد.

کد خبر 6081455

دیگر خبرها

  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • بازگشایی محور فاریاب _کهنوج
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • بارش‌های سیل‌آسا در ‌هرمزگان/ از انسداد تا طغیان رودخانه
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • آغاز عملیات بهسازی و ترمیم سیلبند‌های بلوار صنایع و شهید تندگویان
  • اسکان اضطراری ۱۷۰ خانوار جاسکی بدنبال سیلاب
  • موج سیلاب در جنوب ایران