Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:16:36 GMT

میزان بارش ها در استان مرکزی 86 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۷۴۶

میزان بارش ها در استان مرکزی 86 درصد افزایش یافت

«رضا مرادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت 342 و سه دهم میلیمتر بارندگی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: بارش باران در شبانه روز اخیر در تمام ایستگاه های هواشناسی استان مرکزی گزارش شده که بیشترین میزان با 59 و سه دهم میلیمتر مربوط به شهرستان خمین بوده است.
مسئول هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ایستگاه اراک در این مدت 30 و 6 دهم میلیمتر، ساوه 18 و 2 دهم میلیمتر، تفرش هفت و 6 دهم میلیمتر، محلات 37 و سه دهم میلیمتر، شازند 30 و هشت دهم میلیمتر، خنداب 14 و هشت دهم میلیمتر، کمیجان 10 و چهار دهم میلیمتر، دلیجان 29 و 2 دهم میلیمتر، آشتیان هشت و نیم میلیمتر آشتیان، غرق آباد 25 و سه دهم میلیمتر، باران سنج فرمهین 9 و نیم میلیمتر و مامونیه 28 میلیمتر بارش ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادی تصریح کرد: بررسی ها حاکی از فعالیت موج اصلی سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز (سه شنبه) است و بارش ها در این مدت به صورت رگبار یا بارش باران و برف پیش بینی شده است.
وی عنوان کرد: بر این اساس آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در نواحی جنوب و غرب استان مرکزی پیش بینی شده است و در مناطق سردسیر استان بارش برف می تواند موجب اختلال در تردد جاده های کوهستانی و گردنه های استان از جمله گردنه زالیان و برخی از مناطق شهری شود.
مسئول هواشناسی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: احتمال وزش باد شدید موقتی، رعد وبرق و تکرگ نیز تا اواخر وقت امروز (سه شنبه) در این استان دور از انتظار نیست.
مرادی گفت: سامانه بارشی فعلی از اواخر وقت سه شنبه یا بامداد چهارشنبه از مناطق مرکزی عبور می کند.
وی تصریح کرد: ساوه با بیشینه دمای 10 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 2 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
342 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مرکزی بارش باران بارش برف وزش باد هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان

کارشناس هواشناسی لرستان گفت: از فردا _سی‌ویکم فروردین_ تا سه‌شنبه _چهارم اردیبهشت_ شاهد بارش‌های رگباری در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، بهمن محمدی مقدم اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی از فردا _ جمعه سی‌ویکم فروردین_ تا سه‌شنبه _چهارم اردیبهشت_ با توجه به افزایش شاخص‌های ناپایداری جو و همچنین تراکم ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای اغلب مناطق استان بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها برای یک شنبه شب تا غروب روز دوشنبه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود که با مخاطراتی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی جاده‌ها همراه است.

به گفته کارشناس هواشناسی از نظر نوسانات دمایی برای امشب و فردا دماها روندی افزایشی خواهند داشت.

به گزارش ایمنا؛ در ۲۴ ساعت گذشته نیز پلدختر با ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و الشتر با دو درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بودند.

کد خبر 745847

دیگر خبرها

  • بیش از ۵۰ درصد بارش سال آبی استان سیستان و بلوچستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان سیستان در ۳ روز اتفاق افتاد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای لرستان
  • پیش بینی بارش‌های رگباری از فردا در لرستان
  • هشدار سرمازدگی ؛لاله زار بردسیرسردترین نقطه کشور
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین فارس در سال آبی جاری
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • افزایش ۸۳ درصدی میزان بارش در نیشابور