Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-18@12:11:57 GMT

مجلس انگلیس مهار برگزیت را بدست گرفت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۷۸۱

نمایندگان مجلس عوام انگلیس طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن مهار برگزیت به مجلس سپرده شد و شکستی دیگر برای نخست وزیر انگلیس رقم خورد.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس با تصویب طرحی مهار برگزیت را بدست گرفتند.

نمایندگان مجلس عوام انگلیس شامگاه دوشنبه و پس از ساعت ها بحث و تبادل نظر برای خروج برگزیت از بن بست ایجاد شده در غیاب ترزا می نخست وزیر انگلیس با 329 رای موافق در برابر 302 رای مخالف طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن مهار برگزیت به مجلس سپرده شد و شکستی دیگر برای نخست وزیر انگلیس رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
نخست وزیر انگلیس پیش تر از این طرح که تقریبا اختیار دولت را در این باره سلب می کرد انتقاد کرده بود و آنرا نوعی دخالت در امور دولت و بدعتی نادرست توصیف و تصریح کرد دولت در اجرای تصمیمات پارلمان در این باره هیج تضمینی نمی دهد.
شماری از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که دولت را به بی کفایتی در مدیریت بحران برگزیت و نداشتن جایگزینی برای توافقات شکست خورده اش با مجلس متهم کردند؛ هدف از این اقدام را یافتن راهی برای خروج از بحران موجود اعلام کردند.
در تصویب این طرح سی نفر از نمایندگان هم حزبی نخست وزیر از جمله سه وزیر با تن دادن به استعفا از مقام خود در تصویب آن نقش داشتند. 
رهبر حزب کارگر انگلیس که بارها دولت را به بی کفایتی در مدیریت برگزیت متهم کرده بود بر ضرورت بدست گرفتن مهار آن در مجلس تاکید کرده بود ضمن استقبال از تصویب این طرح گفت نخست وزیر دو سال و نیم فرصت داشت به توافق قابل قبول دست یابد اما نتوانست و دو بار نیز توافقش رد شد.
جرمی کوربین افزود دولت نشان داد هیچ طرح تازه ای در این باره ندارد و اگر نخست وزیر در مدیریت برگزیت ناتوان است مجلس با بدست گرفتن ابتکار عمل توانایی انجام آنرا دارد. 
کارشناسان با اشاره به روند پیش آمده مذاکره با اروپا بر سر خروج نرم را پیش بینی کرده اند.
کشمکش های دولت و مجلس انگلیس در واپسین روزهای پایان مهلت دو ساله این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (نهم فروردین) همچنان ادامه دارد و هر کدام طرف دیگر را موجب ناکامی ها در روند اجرای برگزیت می دانند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DBs برچسب ها: انگلیس ، دولت ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: انگلیس دولت بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، جانسون روز چهارشنبه (به وقت محلی) در پیامی که برای نمایندگان کنگره آمریکا ارسال کرد، از به جریان افتادن روند رأی‌گیری و تصویب چهار لایحه شامل کمک‌های درخواستی دولت آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی، حوزه اقیانوس هند - اقیانوس آرام و همچنین لایحه موسوم به «تدابیر مقابله با روسیه، چین و ایران»  خبر داد.

جانسون در پیام خود به اعضای کنگره آمریکا نوشت که بحث و رایزنی در مورد این لوایح تا روز شنبه در کنگره انجام شده و پس از انجام اصلاحات احتمالی، عصر شنبه رأی‌گیری برای تصویب نهایی آنها در مجلس نمایندگان آمریکا به انجام خواهد رسید.

گفتنی است؛ رئیس جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در حال حاضر تحت فشار سیاسی شدید از سوی قانونگذاران حزب خود قرار گرفته است.

او تلاش می‌کند حمایت حزب جمهوری‌خواه از ادامه کمک به کی‌یف برای مقابله با روسیه را جذب کند.

دو ماه است که یک بسته تکمیلی ۹۵ میلیارد دلاری کمک به اوکراین، (رژیم) اسرائیل و سایر متحدان آمریکا به تصویب نرسیده است.

این بسته همچنین کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در اوکراین و غزه ارائه می‌کند.

به نوشته آسوشیتد پرس، عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، فشارها را بر جانسون تشدید کرد اما به او فرصتی داد تا بر فوریت تصویب بودجه تاکید کند.

جانسون به شبکه فاکس نیوز گفت که او و جمهوری‌خواهان «ضرورت ایستادن در کنار اسرائیل را می‌دانند» و او این هفته برای پیشبرد کمک‌ها تلاش خواهد کرد.

وی گفت: «جزئیات این بسته در حال حاضر در حال تنظیم است. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل تکمیلی هستیم.»

آمریکا در ماه جاری به رغم ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن غزه، به گفته رسانه‌های این کشور، مخفیانه میلیاردها دلار کمک نظامی جدید به اسرائیل اختصاص داد.

به گفته مقامات آگاه پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا، بسته‌های تسلیحاتی جدید شامل بیش از یک هزار و ۸۰۰ بمب ۲ هزار پوندی موسوم به ام کی ۸۲ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی است.

گزارش‌های پیشین، استفاده اسرائیل از بمب‌های ۲ هزار پوندی را دلیل تلفات گسترده غیرنظامیان در غزه دانسته بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • دلیل طرح سوال از وزیر کار نحوه افزایش حقوق کارگران است
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید