Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@00:23:52 GMT

آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۸۲۰

آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

سد گلستان که از آن با عنوان 'بند' نیز یاد می شود با قدمت 500 سال در هشت کیلومتری غرب مشهد و پنج کیلومتری شمالشرق شهر طرقبه بر روی رودخانه گلستان و در محدوده شهرستان بینالود قرار دارد. این سد وقف مسجد گوهرشاد و آستان قدس رضوی است.
حیدر خوش نیت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با توجه به قدمت این سد و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از آن، با هماهنگی فرمانداری شهرستان بینالود انجام شد تا در صورت افزایش و تداوم بارشها مشکلی ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه همچنین گفت: همه تمهیدات و هماهنگیها برای مقابله با اثرات بارشهای پیش رو در شهرستان مشهد اندیشه شده است. در این چارچوب شهرداران مناطق مختلف مشهد، دهیاران و مدیران دستگاههای امدادی و خدماتی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند.
سرپرست فرمانداری مشهد به برپایی نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک مسیلهای فرعی کشف رود در سطح شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاهای اطراف مشهد لایروبی و بازگشایی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در این نقاط از جمله کال زرکش مستقر شده اند.
وی به بازگشایی و آزادسازی بستر کشف رود طی سالهای گذشته اشاره و بیان کرد: این رود به عنوان یک کانال طبیعی و مسیل اصلی برای شهر مشهد عمل می کند لذا با توجه به اقدامات صورت گرفته تمامی آبهای جاری در این شهر از طریق همین رود مهار و از منطقه خارج می شود. برآورد می شود بارشهای پیش رو مشکلی برای مشهد بوجود نخواهد آورد.
در طول روزهای اخیر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری چهار میلیون و 381 هزار زائر و مسافر نوروزی وارد شهر 3.5 میلیون نفری مشهد شده اند. مشهد با 351 کیلومترمربع وسعت دومین کلانشهر بزرگ ایران بعد از تهران است.
3221/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آستان قدس رضوی ایران شورای هماهنگی مدیریت بحران مسجد مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین همچنین ظرفیت سد شاه قاسم ۱۰ میلیون مترمکعب است و ۹ میلیون مترمکعب قابل بهره‌برداری است که تاکنون ۶.۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است و در حال حاضر نیز ذخیره آب سد چمشیر به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید.

کد خبر 840999 برچسب‌ها خبر مهم استان کهگیلویه باران سد

دیگر خبرها

  • رهاسازی آب از سد مهاباد/ توصیه به اهالی روستاهای اطراف شهرستان
  • تایید کشف گوشت خر در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی | این گوشت توسط مسافران مصرف شد؟
  • کشف و ضبط۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد
  • دستگیری قاتل در شهرستان کوهدشت
  • دستگیری قاتل در کوهدشت
  • لحظات زیبای سرریز شدن سدهای یک استان کشور | تصاویر
  • شناسایی و توقیف دو دستگاه تانکر حمل فاضلاب در شهرستان زابل
  • چطور می شود حکم تخلیه مستاجر را گرفت؟
  • سد «سقزچی» سرریز شد / وضعیت مطلوب سدهای معیشتی نمین
  • اسرائیل طرح معتبری برای تخلیه رفح ندارد