Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در خصوص اخباری که در رابطه با گوشت‌های وارداتی ناسالم در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی مردم شده است، گفت: گوشتی که وارد ایران می‌شود با عبور از یک چرخه سنگین نظارت بهداشتی و ذبح شرعی وارد می‌شود و لذا هر گونه نگرانی در خصوص تاییدیه سلامت این گوشت ها بی معنی است،

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ بیان داشت: فعالیت های حوزه دامپزشکی قبل از شروع سال جدید با برنامه ریزی دقیق و نیز هماهنگی با دستگاه های زیربط، از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی در خصوص سلامت گوشت های وارداتی تحت نظارت دامپزشکی بی معنی است

وی در خصوص اخباری که در رابطه با گوشت‌های وارداتی ناسالم در فضای مجازی منتشر و موجب نگرانی مردم شده است، افزود: دامپزشکی نظارت سخت‌گیرانه‌ای برسلامت این گوشت های وارداتی از مرحله تولید در کشور مبدا تا توزیع در مراکز عرضه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه گروهی دامپزشک از سوی سازمان دامپزشکی در کشور مبدا بر بهداشت و سلامت این گوشت ها نظارت کافی و وافی دارند اذعان داشت: گوشتی که وارد ایران می‌شود با عبور از یک چرخه سنگین نظارت بهداشتی و ذبح شرعی وارد می‌شود و لذا هر گونه نگرانی در خصوص تاییدیه سلامت این گوشت ها بی معنی است، علی ایحال چنانچه شهروندان عزیز مشکل بهداشتی هنگام عرضه این محصولات مشاهده کردند مراتب را به شبکه های دامپزشکی مربوطه گزارش نمایند.

ساماندهی ۴۱ تیم ثابت و سیار

رشیدی عنوان کرد: فعالیت های این اداره کل در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از جمله نظارت دقیق بر کلیه واحدهای توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فراورده های خام دامی ، کشتارگاه های دام و طیور ، سردخانه های نگهداری فرآورده های خام دامی و کارگاه های فرآوری و بسته بندی فراورده های خام دامی و… از ۲۵ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در قالب ۴۱ اکیپ ثابت و سیار شروع شده، که این تیم ها از ۸ صبح تا ساعت ۲۰ شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل و غیرتعطیل به خدمت رسانی می پردازند.

وی تصریح کرد: در این ایام با توجه به افزایش تقاضا فراورده های خام دامی از سوی مردم و متعاقبا افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، تمامی کشتارگاه های دام و طیور آماده خدمت رسانی می باشند.

تخلفات را به سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهید

رشیدی گفت: یکی از موارد مهمی که در ارائه خدمات ما بسیار مفید خواهد بود، مشارکت مردم در خصوص اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی است که از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ضمن خرید سبد پروتئینی خود از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی در صورت مشاهده خودروهایی که مبادرت به عرضه فرآورده های خام دامی در جاده ها و معابر عمومی می نمایند و همچنین هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعا به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری گفت: این محصولات شامل ۳۱ هزار و ۶۳۶ تن شیر خام، سه هزار و ۱۴۳ تن گوشت قرمز و ۱۱ هزار و ۱۰۰تن گوشت سفید است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۶۸ت تن تخم‌مرغ نیز پارسال در خمین تولید و روانه بازار شد.

رئیس جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ۲۳۹ تن عسل از ۲۶ هزار و ۹۹۵ کندو پارسال در این شهرستان تولید شد.

جعفری اظهار کرد: پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۱قطعه جوجه‌ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان در سال گذشته انجام شد.

وی یادآور شد: در این مدت، بر توزیع ۲۸ هزار و ۶۱۰ تن خوراک دام نیز در شهرستان خمین نظارت شد.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر