Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@20:55:30 GMT

حملات رژیم صهیونیستی به غزه با وجود اعلام آتش‌بس

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۹۵۷

حملات رژیم صهیونیستی به غزه با وجود اعلام آتش‌بس

در حالی که گروه‌های فلسطینی از آتش‌بس غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند، تل‌آویو با نقض آتش‌بس، حملات موشکی خود به نوار غزه را ادامه می‌دهد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار، جنبش حماس اعلام کرد که میانجگری مصر برای رسیدن به آتش‌بس بین ارتش اسرائیل و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در این رابطه تأکید کرد که اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین به درخواست میانجگری مصر برای آتش‌بس پاسخ مثبت داده و تعهد خود به آتش‌بس در صورت تعهد اشغالگران به آن را اعلام کرد.

این در حالی است که هیچ منبع اسرائیلی رسیدن به توافق آتش‌بس را تایید نکرده است، اما منابعی از اتاق مشترک عملیاتی گروه‌های مقاومت اعلام کردند که آتش‌بس از ساعت 10 دیشب به اجرا گذاشته شده بود.

با وجود اینکه توافق آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و گروههای مقاومت فلسطین به امضا رسیده، اما ارتش اسرائیل همچنان به تجاوز خود به نوار غزه ادامه می‌دهد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قبل از نیمه شب دیشب بخش مدیریت غیرنظامی در شرق اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه و یک مزرعه در شمال بیت لاهیا را هدف قرار دادند. آنها همچنین یک مرکز وابسته به نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه را منهدم کردند. توپخانه‌های رژیم اشغالگر قدس نیز یک منطقه رصد نیروهای مقاومت در شرق شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را موشک باران کردند. هواپیماهای جنگی اسرائیلی همچنین موقعیت حطین وابسته به نیروهای مقاومت در روستای بیت‌لاهیا واقع در شمال غزه و یک مرکز دیگر در روستای بیت حانون را هدف قرار دادند.

نیروهای مقاومت فلسطین با اعلام عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش بس و ادامه حملات این رژیم، به این حملات واکنش نشان داده و شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه را با چندین موشک و راکت هدف قرار دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی از سقوط چندین موشک در منطقه ساحلی استان و منطقه صنعتی در این شهر اشغالی خبر دادند.

همچنین چندین موشک نیروهای مقاومت نیز در گذرگاه کرم ابو سالم و مرکز النقب اشغالی و اشکول فرود آمده است.

در پی این حملات، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تجاوز خود به نوار غزه را گسترش داده و منازل مسکونی و مواضع نیروهای مقاومت را هدف موشک باران قرار داد. در یکی از این حملات، دفتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هدف قرار گرفت. همچنین منابع فلسطینی گزارش دادند که بالگردهای رژیم صهیونیستی نیز سه حمله به غرب نوار غزه انجام دادند و یک مرکز وابسته به جنبش حماس را موشک‌باران کردند.

بر اساس اعلام این مناطق، ساختمان مذکور یک ساختمان دو طبقه بود که یک شرکت بیمه و یک دفتر مربوط به نیروهای امنیت داخلی فلسطین نیز در آن وجود داشت که در نتیجه حملات هوایی صهیونیست‌ها منهدم شد.

نیروهای مقاومت فلسطین ده‌ها موشک به سمت اراضی اشغالی رژیم ‌صهیونیستی شلیک کردند. در همین رابطه یک منزل مسکونی در شهرک صهیونیست نشین سدیروت هدف حملات موشکی قرار گرفت. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست گنبد آهنین در رهگیری تعداد زیادی از موشک‌هایی که به سمت منطقه نتیفوت شلیک شده بود، اذعان کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که طی حدود 5 دقیقه بیش از 30 موشک از بخش‌های مختلف نوار غزه به سمت شعرهنیگف و سدیروت شلیک شده است. هواپیماها و بالگردهای هجومی رژیم‌ صهیونیستی نیز طی ساعت‌های گذشته ده‌ها هدف وابسته به جنبش حماس در مناطق مختلف نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

مسجد عمر بن عبدالعزیز در شمال باریکه غزه نیز بر اثر حمله به مرکزی متعلق به مقاومت در نزدیک مسجد دچار حریق شد و متحمل خسارت سنگین شد.

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه از زخمی شدن هفت شهروند فلسطینی بر اثر حملات اسرائیل به این منطقه خبر داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به حملات اسرائیل، چندین منطقه در اطراف غزه از جمله کرم شالوم، کیسوفیم، مفلاسیم، سدیروت، علومیم ناحل عوز، نیفوت، صوفا، و برخی مناطق دیگر را هدف قرار دادند.

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس گفت: عملکرد یکپارچه مقاومت در مقابله با حملات علیه غزه بار دیگر نشان می دهد که وحدت فلسطینی ها، یکی از عوامل مقاومت ملت فلسطین و پیروزی مقاومت است.

در پی پایبند نبودن ارتش اسرائیل به آتش بس، «ابومجاهد»، سخنگوی کمیته های مقاومت مردمی فلسطین گفت: اظهارات ضد و نقیض مقامات سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل نشان می دهد که این رژیم به دنبال بر هم زدن اوضاع است و مقاومت با همه شاخه های خود برای بدترین احتمالات آماده است و درصورت پایبند بودن طرف اسرائیلی به آتش بس، به آتش بس پایبند خواهد بود.

برخی منابع در اتاق عملیات مشترک اعلام کردند همه تلاش ها تاکنون برای برقراری آتش بس در باریکه غزه با شکست مواجه شده است و ارتش اسرائیل اعلام کرده است که به حملات خود ادامه خواهد داد و تصمیم اتاق عملیات مشترک نیز پاسخ به حملات طرف مقابل است.

«مصعب البریم» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در غزه گفت تلاش های مصر برای برقراری آتش بس متوقف نشده است و تماس ها با همه طرف‌ها برای متشنج تر نشدن اوضاع میدانی در باریکه غزه ادامه دارد.

دور جدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و واکنش های موشکی نیروهای مقاومت فلسطین همزمان با ورود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کاخ سفید و دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا آغاز شده است. در مراسمی که در کاخ سفید به همین مناسبت برگزار شد، ترامپ سندی را امضا کرد که به موجب آن تمامیت رژیم صهیونیستی در مناطق اشغال شده جولان سوریه را به رسمیت شناخت. این اقدام با محکومیت گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی همراه بود.

انتهای پیام/

R36346/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اسرائیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرائیل اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ علی الخطیب نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عصر امروز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزرات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم فسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخارو سربلندی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از نقش و تلاش‌ها و مواضع شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلامی شیعیان لبنان در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

وی همچنین تاکید کرد: خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت‌ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است.

وی با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت‌ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

کد خبر 6080417 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است
  • تجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف قرار گرفت
  • حملات موشکی حزب الله به مرکز رادار و ۳ پایگاه نظامی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل سیلی قاطعانه‌ای از ملت ایران خورد
  • کمیته‌های مقاومت فلسطین: دفاع از خود، حق مسلم ایران است
  • کمیته‌های مقاومت در فلسطین پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی را تبریک گفت