Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: بارندگی برای کشور خیر و برکت است، اما باید برای استفاده از آن آماده باشیم، باید تلاش کنیم که حوادث، آسیبی به کشور نرساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر در سیل شیراز دقت می‌شد، شاهد چنین حادثه‌ای نبودیم، باید اطلاع رسانی دقیقی به مسافرین در شیراز صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: امسال سازمان هواشناسی گزارش‌های دقیقی برای استان قم و دیگر استان‌ها داد، اگر بقیه دستگاه‌ها همچون هواشناسی عمل می‌کردند، کمتر خسارت داشتیم.

لاریجانی با اشاره به سیل در استان گلستان عنوان کرد: در سیل گلستان به دلیل مواردی همچون عدم لایروبی و ساخت و ساز بدون ضابطه، سیل برای مردم مشکلاتی به وجود آورد.

وی ادامه داد: گزارش‌های سازمان هواشناسی دقیق است و هنوز برخی از استان‌های کشور درگیر بارندگی‌های شدید هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع رسانی در زمینه احتمال وقوع سیلاب در استان قم خوب بود و این اطلاع رسانی موجب شد که مردم در مسیر رودخانه قمرود قرار نگیرند، مدیران قم با احساس وظیفه، حوادث را رصد کردند.

لاریجانی کسب تجربه از سیل ۸۸ قم را مفید دانست و عنوان کرد: برگزاری جلسات در خصوص آن سیل موجب شد که اقداماتی برای عدم غافلگیری در هنگام وقوع سیل صورت گرفت، طرح‌های آبخیزداری موجب شد که رودخانه قمرود با شتاب پر نشود تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: گفته می‌شود که رودخانه قمرود در ۱۰ نقطه آسیب پذیری دارد و باید تدبیری برای ساماندهی این نقاط اندیشیده شود تا در زمان وقوع سیل مشکلی در شهر قم به وجود نیاید.

وی ادامه داد: باید در خصوص خط راه آهن در شهر قم بررسی صورت بگیرد تا اگر مشکلی به وجود می‌آورد، تمهیدی برای آن اندیشیده شود، خط راه آهن در حادثه سیل گلستان مشکلاتی به وجود آورد.

لاریجانی آبخیزداری را مساله مهمی برای کنترل سیلاب‌ها دانست و تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های آبخیزداری حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیران استان قم برای وقوع سیل احتمالی در استان آماده هستند، البته ارزیابی و شناخت نقاط ضعف پس از بارندگی‌های اخیر در استان صورت بگیرد و راهکار‌هایی برای رفع این نقاط داده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نیرو‌های مسلح با دستور مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات در مناطق سیل خیز کشور حضور دارند، نکات رهبر انقلاب در پیام تبریک سال نو در خصوص رونق تولید نیاز به اهتمام همه جانبه دارد و همه بخش‌ها باید احساس مسؤولیت کنند.

لاریجانی ایجاد مشکل در بخش تولید را هدف دشمن دانست و تصریح کرد: بخش‌های مختلف باید به بخش تولید کمک کنند، وزارت خانه‌ها نباید اجازه بدهند که توقفی در کار بخش تولید به وجود بیاید، به عنوان مثال تامین سرمایه در گردش یا تقسیط مالیات و بیمه تامین اجتماعی جزو راهکار‌های پیشنهادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دستگاه‌ها باید برای حذف بخشنامه‌های اضافی تلاش کنند تا مردم به سرمایه گذاری علاقه‌مند شوند، سازمان محیط زیست و شهرداری در این زمینه نقش زیادی دارند، زمینه برای سرمایه گذاری در قم زیاد است.

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال باید زمینه برای سرمایه گذاری جدید به وجود بیاید، برخی از ضوابط در این خصوص سخت گیرانه است، این که سرمایه گذار برای دریافت مجوز ۲۰۰ روز تلاش کند، یک اشکال است، قم می‌تواند پایلوت دولت الکترونیک باشد.

لاریجانی با اشاره به قوانین تسهیل سرمایه گذاری  تصریح کرد: قوانینی در این زمینه در مجلس تصویب کردیم که اگر عملی می‌شد، منافع زیادی داشت، برای رفع قوانین اضافی در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی یادآورشد: معرفی کارآفرینان برتر در سال جاری اهمیت زیادی دارد، ظرفیت بسیاری در این خصوص موجود است و باید از شرایط کنونی بهترین استفاده کنیم تا ظرفیت‌های درونی را فعال کنیم.

انتهای پیام/ح

بی دقتی و عدم اطلاع رسانی به موقع عامل حادثه سیل شیراز بود/تقدیر از اطلاع رسانی به موقع احتمال وقوع سیلاب در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی لاریجانی آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ روز جهانی زمین پاک را که هر ساله در ایران در دوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، باید یک پویش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می‌توانند برای حفظ آن بردارند، آگاه شوند.

در کلانشهر اراک پارک آبخیزداری گردو در فصل بهار میزبان طبیعت دوستان بسیاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای حفظ خاک، کنترل روان آب‌ها و پاکسازی طبیعت در این منطقه گردشگری صورت گرفته است.

محمدی افزود: اجرای ۱۷۲ سازه آبخیزداری در کنترل یک و نیم میلیون متر مکعب روان آب این منطقه موثر بوده و بستر تغذیه سفره‌های زیر زمینی و سیراب شدن تالاب میقان را فراهم کرده است.

او ادامه داد: همچنین در این منطقه ۵۷ هزار درخت جنگلی مقاوم و کم آب بر کاشته شده که در حفظ پوشش گیاهی و خاک اثر گذار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • هشدار وقوع سیلاب در مازندران
  • نشست اعضای شورای اطلاع رسانی استان با دستور کار تبیین شعار سال