Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@05:49:12 GMT

۱۱ باب کتابخانه در گیلان در دست ساخت است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۹۹۴

۱۱ باب کتابخانه در گیلان در دست ساخت است

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به برخی از دستاوردهای اداره کل کتابخانه های استان گیلان در سال گذشته، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه مهم‌ترین اولویت این نهاد در استان بوده است.

کرمی با بیان اینکه در سال گذشته با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع تلاش شد تا در راستای رسیدن به این اولویت گام‌های مثبتی برداشته شود، افزود: ایجاد جذابیت در کتابخانه برای جذب مخاطب به ویژه نسل جوان یکی از این اقدامات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضویت ۶۴ هزار گیلانی در کتابخانه ها

وی در ادامه با اشاره به رشد شاخص‌های کتابخانه ای در استان گیلان، گفت: سرانه عضویت در کتابخانه های عمومی استان گیلان با عضویت ۶۴ هزار نفر در سال گذشته با رشد ۱۷.۵ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه شاهد رشد شاخص‌ها در زمینه امانت کتاب و یا منابع موجود در کتابخانه ها نیز هستیم، بیان کرد: یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در حوزه کتابخانه ها بهره برداری از هفتمین کتابخانه عمومی خیرساز گیلان در دهه مبارک فجر بوده است.

کرمی یکی دیگر از بسترهای رشد و توسعه کتابخوانی در استان گیلان را تشکیل جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در سطح استان و شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه ۱۵۵ جلسه برگزار و بیش از هزار و ۸۵ مصوبه به تصویب رسید.

وی با اشاره به برخی برنامه‌های فرهنگی در طول سال گذشته، افزود: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ برنامه فرهنگی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در حوزه کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد که مهمترین آنها برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای قصه گویی نهاد کتابخانه های کشور با حضور ۵۴ کتابدار از سراسر کشور بود.

۲ کتابخانه در سال ۹۸ بهره برداری می‌شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان برگزاری ۳۰۰ نشست کتابخوان، ۵۸۰ نمایشگاه کتاب به مناسبت‌های مختلف، اهدای بیش از ۲۶ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان بخش دیگری از برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته اعلام کرد.

وی با اشاره به وضعیت برخی پروژه‌های کتابخانه ای در حال اجرا در استان گیلان، افزود: ۱۱ باب کتابخانه عمومی در استان گیلان با پیشرفت فیزیکی ۵ تا ۹۵ درصدی در حال اجرا است که بهره برداری از این پروژه‌ها می‌تواند به افزایش سرانه فضای مطالعه در استان گیلان کمک کند.

کرمی در ادامه با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می‌شود امسال شاهد اتمام عملیات توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان و احداث کتابخانه عمومی چوبر شهرستان تالش باشیم، گفت: عملیات بهسازی و شاداب سازی ۵ کتابخانه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه پیگیری‌های فراوانی برای پایان عملیات احداث بزرگترین کتابخانه مرکزی شمال کشور در شهر رشت انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم با جذب اعتبارات عمرانی مناسب این پروژه نیز به اتمام برسد.

کد خبر 4575882

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مردم با اختصاص تسهیلات ساخت در پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش می یابد

ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی توسط بانک ها مناسب نیست و از سال گذشته همچنان درگیر پرداخت تسهیلات ساخت هستیم گفت: در صورتی که‌ پرداخت تسهیلات ساخت توسط بانک ها بهبود یابد میزان مشارکت های مردمی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن افزایش می یابد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات ساخت و عرضه زمین نقش بسیار موثری در بهبود اجرا و تسریع در روند پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد. بنابراين باید در این زمینه همکاری ها بیشتر شود.

او تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و همین امر باعث می شود که دولت از ظرفیت و مشارکت های مردمی بیش از گذشته استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • حضور مردم با اختصاص تسهیلات ساخت در پروژه های نهضت ملی مسکن افزایش می یابد
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم
  • ماهواره‌های متعددی در مرحله ساخت داریم
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد