Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:56:48 GMT

سیل بیشترین خسارت را به جاده خرم آباد - پلدختر وارد کرد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۰۹۱

سیل بیشترین خسارت را به جاده خرم آباد - پلدختر وارد کرد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: سیل نوروز 98 بیشترین خسارت را به جاده قدیم خرم آباد - پلدختر وارد کرده است.

رضا خالقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پل افرینه با قدمت بیش از 40 سال و 2 خط رفت و برگشت 13 متری در این مسیر واقع شده بود که بر اثر حجم بالای سیلاب ورودی، به طور کامل تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انسداد این مسیر از روز گذشته تاکنون و تردد در مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال تصریح کرد: در جاده های فرعی نیز مسیر بزنوید و دستگرد الیگودرز اکنون مسدود است.
وی ادامه داد: همچنین جاده بیرانشهر به سمت کاکارضا (خرم آباد) به دلیل آبگرفتگی و به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی بسته شده و بنا بر اظهار مسئولان دلفان، تمامی مسیرها به سمت میربگ جنوبی این شهرستان مسدود می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان همچنین گفت: سیلاب بهمن ماه گذشته 2 هزار میلیارد ریال خسارت به راه و حوزه حمل و نقل استان وارد کرد که بدون شک خسارات سیلاب کنونی بیشتر از این رقم است.
خالقی اضافه کرد: در حالیکه اداره کل راه و شهرسازی ماشین آلان نراهسازی ندارد اما از ظرفیت پیمانکاران و امکانات بخش خصوصی برای کمک به شهرداری ها و محل های مورد نیاز بهره برده است.
به گفته وی ستاد بحران راه وش هرسازی لرستان هر هشت ساعت یکبار تشکیل جلسه داده و گزارش وضعیت این حوزه را به وزارتخانه ارسال می کند.
از مجموع هشت هزار کیلومتر راههای لرستان 6 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است که از این میزان چهار هزار و 200 کیلومتر آسفالت می باشد.
7269/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خسارت سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: بارندگی‌ها در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است.

آخوندی با بیان اینکه این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است، گفت: خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

وی خسارت وارد شده به بخش کشاورزی را ۱۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بارندگی به هزار و ۳۶۲ هکتاراراضی زراعی، هزار و ۲۱۸ هکتار باغی، ۲۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۴۶ رشته قنات، ۴۵۰ مترمکعب استخر ذخیره آب و ۱۰ کیلومتر کانال و لوله گذاری انهار خسارت دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خسارت وارده به بخش عشایری را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بارندگی‌ها به هزار و ۷۵۳ کیلومتر ایل راه، ۱۰ اماکن دامی و ۱۵ رأی دام عشایر خسارت وارد کرد.

وی گفت: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شد.

آخوندی خسارت وارده به بخش راه در استان را ۵۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی به دو هزار و ۱۵۲ ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان