Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام گفت: خوشبختانه زیر ساخت های جاده ای استان بسیار پیشرفت داشته و تکمیل آن تحول چشمگیری در ایلام ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار نوروزی با کارکنان اظهار داشت: تلاش های زیادی شده که ایلام به عنوان مرکز استان از خیابانها و زیرساخت های مناسبی بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خروج صنوف آلاینده از شهر، تکمیل زیرساخت های شهری و خیابانها، راه اندازی نمایشگاه بین المللی را مهمترین تغییرات اساسی شهر ایلام در سال گذشته برشمرد و گفت: تلاش شده که ایلام به عنوان مرکز استان دچار تحول قابل توجهی شود.
وی ادامه داد: تهیه طرح تفضیلی شهر ایلام پس از چند سال و تدوین سند آمایش سرزمین استان که 17 سال تهیه آن طول کشید از دیگر اقدامات مهم در راهبردی کردن توسعه استان است.
وی در خصوص زیرساخت های جاده ه ای و گاز رسانی و .... نیز گفت: در سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار در این بخش ها هزینه شده است.
سلیمانی دشتکی گفت: تحولات خوبی در بخش های مختلف صورت گرفته که مردم شاهد آن به ویژه در بخش جاده ای خواهند بود.
وی ادامه داد: تلاش های زیادی برای حذف سهمیه بندی مدیریتی در استان صورت گرفت که خوشبختانه نتیجه داد و اکنون به راحتی می توان ادعا کرد که افراد فارغ از شمال و جنوب در صورتی که توان داشته باشند می توانند مدیر شوند.
وی تاکید کرد: ایلام پیشخوان توسعه کشور است و به خاطر 11 درصد گاز، شش درصد نفت، هفت درصد مرز ، تردد روزانه هزار کامیون کالا، چهار میلیون زائر اربعین و ... و جمعیت کمی که دارد باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر بر اساس جمعیت بودجه به استان بدهند، ظلم در حق هشت سال مظلومیت ایلام است‌ و این اعتبارات باید با در نظر گرفتن همه محرومیت های ایلام در دوران دفاع مقدس و لحاظ کردن آن مد نظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: وقتی به اقتصادی شدن اربعین تاکید کردیم، همه مخالف بودند اما اکنون با فرهنگ سازی در این راستا اقتصادی شدن اربعین برای توسعه استان وتکریم زایران یک فرهنگ مبدل شده است.
سلیمانی دشتکی در خصوص مدیریت بحران سیل در ایلام گفت: برخی ها به راحتی می گویند که هیچ اتفاقی در استان رخ نداد در حالی که شب نخوابی و پیشگیری و مدیریت صحیح با وجود بارش 110 میلیمتر در یک شب موجب شد تا اتفاقی در استان رخ ندهد.
وی افزود: با تذکر زیاد سعی کردیم چادر نشینان را جمع کنیم و حتی از طریق بلندگو، پیامک و هر وسیله ای که در اختیار داشتیم با هدایت مسافران و گردشگران نوروزی تلاش شد تا حادثه ای در استان رخ ندهد.
وی ادامه داد: دریچه سد های ایلام را برای تنظیم آب باز کردیم، حتی تردد در مسیر پل گاومیشان به دلیل آب گرفتگی را ممنوع کردیم‌ و تلاش شد که با مدیریت صحیح و پیشگیری اجازه ندهیم که حادثه ای رخ دهد.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که امسال با تلاش مجموعه همکاران در بخش های مختلف همه در راستای تحقق شعال مقام معظم رهبری و رونق تولید ملی همت کنیم.
7177

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نوروز استاندار ايلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال

                                                                به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بهرام نیا در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان پس از ارائه گزارشات مسئولان دستگاه‌ها، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال در استان ایلام تاکید کرد و اظهار داشت: موفقیت در برنامه‌ها، با مشارکت مردم رقم می‌خورد.   استاندار ایلام منطقه آزاد تجاری مهران را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در استان دانست و اضافه کرد: با جدیت پیگیر تکمیل زیرساخت‌های موردنیاز این منطقه خواهد بود.    وی اضافه کرد: طرح جامع منطقه آزاد تجاری مهران بین ۷ طرح جامع کشور، به‌عنوان نخستین طرح تهیه و تدوین شد.    استاندار ایلام با اشاره به رشد ۷۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در دولت سیزدهم، بر حمایت ویژه دولت از توسعه کسب و کار‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم از یک شرکت به ۸ شرکت افزایش یافته است.   نماینده عالی دولت در استان ایلام در این جلسه از مدیر آبفای استان خواست که تجهیزات مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان را در اسرع وقت تامین کند.   بهرام‌نیا افزود: مصوب شده تا حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان برای کشت گلخانه‌ای به مردم استان واگذار شود.   استاندار ایلام با اشاره به وضعیت پروژه‌هایی مانند برج هنر، از مسئولان دستگاه‌هایی که پروژه نیمه‌تمام دارند خواست که تکمیل این طرح‌ها را به صورت مشارکتی به بخش خصوصی واگذار کنند.   بهرام‌نیا یکی از نمود‌های تحقق شعار سال در استان را، تکمیل تصفیه‌خانه ایوان دانست و به مسئولان دستگاه‌ها تکلیف کرد که با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب قرارداد (بی او تی) طرح‌های بر زمین مانده را تکمیل کنند.   وی در این جلسه مدیران ادارات مربوطه را مکلف کرد تا با ارائه مشاوره‌های جامع به متقاضیان طرح‌های تولیدی و اقتصادی، به پیشبرد اصولی برنامه‌ها کمک کنند.   بهرام نیا همچینین از مدیران ادارات کلی که حائز رتبه‌های برتر وزارتی در حوزه وظایف سازمانی خود شده‌اند تقدیر کرد و مدیران استانی را به تلاش بیشتر در جهت خدمت‌رسانی به مردم شریف استان تشویق کرد.   استاندار ایلام بر لزوم همکاری بانک‌های استان در تسهیل امور مربوط به تولید، سرمایه‌گذاری و ترغیب بخش خصوصی به مشارکت در صنایع تولیدی استان تاکید کرد.   در پایان این جلسه، استاندار ایلام به معاونت اقتصادی استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان ماموریت داد تا با همکاری سایر دستگاه‌های استان، برنامه راهبردی تحقق شعار سال، ظرف حداکثر یک هفته تدوین شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • پروژه‌های زیرساختی برای اربعین امسال تکمیل می‌شود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • تکمیل زیرساخت های گمرک مهران در دستورکار
  • پل کیلومتر ۵۶ مسیر ایلام - مهران تا خرداد ماه تکمیل می شود
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال