Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:15:26 GMT

طغیان رودخانه، جاده کازرون - فراشبند را بست

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۳۳۸

طغیان رودخانه، جاده کازرون - فراشبند را بست

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان کازرون گفت: جاده کازرون - فراشبند به دلیل طغیان رودخانه اعظم جره از صبح سه شنبه تا اطلاع بعدی مسدود شد.

به گزارش ایرنا، داریوش دهقان سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: تا اطلاع ثانوی، مسیر مواصلاتی کازرون به سمت فراشبند مسدود است و عبور و مرور از این مسیر امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بارش هایی که طی 48 ساعت گذشته در این شهرستان روی داد سبب شده تا آب در رودخانه های فصلی و رودخانه اعظم جره، جاری و طغیانی شود.
فرماندار شهرستان کازرون افزود: با طغیانی شدن رودخانه های فصلی شاهد بسته شدن مسیر موقت مواصلاتی شهرستان کازرون به سمت فراشبند هستیم البته پل بالاده که مسیر اصلی شهرستان کازرون به سمت فراشبند بود در سال 95 پس از جاری شدن سیل تخریب شد و عملیات بازسازی آن در حال انجام بود.
دهقان اضافه کرد: با توجه به شرایط جوی مسافران مدت اقامت خود را در این شهرستان افزایش دهند و اگر قصد حرکت به سمت این شهرستان را از مسیر فراشبند دارند زمان سفر خود را به تعویق بیاندازند.
پیش از این، 22 بهمن 97 و اواخر بهمن ماه سال 95 طغیان این رودخانه در پی بارش های مستمر باران باعث تخریب پل 350 متری و مسدود شدن راه ارتباطی کازرون – فراشبند – فیروزآباد شده بود.

** اسکان 30 هزار مسافر در کازرون
فرماندار شهرستان کازرون همچنین گفت: با توجه به بارش های اخیر در شهرستان کازرون بیش از 30 هزار نفر مسافر اسکان داده شده اند.
دهقان اضافه کرد: درهای مدارس ، حسینیه ها ، اماکن ورزشی و خوابگاه های شهرستان کازرون برروی مسافران نوروزی باز است و این مراکز آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
او اضافه کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان کازرون بیشترین میزان بارندگی با بیش از 60 میلی متر را داشته و جاری شدن روان آب ها در شهر باعث شد تا اسکان مسافران نوروزی در سطح شهر امکان پذیر نباشد.
وی با بیان این که تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است افزود: با توجه به جلساتی که ستاد بحران شهرستان داشت تمام تمهیدات لازم برای مقابله با سیل و روان آب ها در سطح شهرستان در نظر گرفت شد و قبل از نوروز نیز لایروبی صورت گرفت تا شاهد کمترین خسارت وارده به اماکن عمومی و خصوصی باشیم.
دهقان گفت: سمینار دو روزه تاب آوری برای نخستین بار در کازرون برگزار خواهد شد که نسبت به آموزش افراد اقدام می کند و در تلاش است تا شرایطی فراهم کند که دستگاه های مختلف در شرایط حساس بالاترین آمادگی را داشته باشند و خسارت های وارده نیز به کمترین میزان خود برسد.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
ع.پ/7372/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث طغيان رودخانه كازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند

ایسنا/خراسان رضوی رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان گفت: با تلاش نیروهای راهداری این اداره چهار محور شهرستان که براثر سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی شدند.

حسین شکری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بارندگی روز گذشته و وقوع سیلاب در مسیل‌های محلی، سبب مسدود شدن راه ارتباطی چند روستای فریمان شد که با تلاش راهداران و فروکش کردن سیلاب بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است، بیان کرد: دیروز در پی بالا آمدن آب، مسیر جاده روستاهای حسین‌آباد قلعه سرخ، حاجی‌آباد، سنگ آتش و محور فریمان به مشهد مسدود شده بود.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان با اشاره به اینکه این مسیرها در کمترین زمان ممکن با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شدند، عنوان کرد: پس از فروکش کردن سیلاب تمامی این مسیرها بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه سیلاب نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به پل‌های واقع در این مسیر خسارت وارد کرده است، گفت: سیلاب روز گذشته موجب وارد شدن صدمه به ۴ پل شد.

 رییس راهداری شهرستان فریمان گفت: افزایش سطح آب در مسیر فریمان به مشهد در محدوده فاز ۲ شهرک صنعتی کاویان فریمان نیز موجب شد رفت و آمد در این مسیر برای ۴۰ دقیقه با کندی انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۳ سال قبل در محور فریمان به تربت‌جام هم شاهد مسدود شدن راه ارتباطی به دلیل سیلاب بودیم، افزود: چون برخی پل‌ها بر اساس معیار ۴۰ تا ۵۰ ساله ساخته شده‌اند به همین دلیل وقتی در منطقه و محدوده خاصی شاهد وقوع تگرگ و باران سیل آسایی هستیم پل‌ها جوابگو نیستند و سیلاب از سطح جاده عبور می‌کند.

شکری تصریح کرد: به دلیل هزینه‌های بالا صرفه اقتصادی ندارد که برای بارش چند دقیقه تگرگ که هر ۱۰ یا ۱۵ سال در یک نقطه اتفاق می‌افتد ظرفیت آب گذر یک پل را با هزینه بسیار سنگین افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: اگرچه سیلاب شانه خاکی را تخریب می‌کند و ما در ادامه با اقدامات خود آن را اصلاح می‌کنیم اما بازهم این کار به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه پلی با دهنه بزرگتر پیش بینی کنیم که شاید در ۴۰ تا ۵۰ سال بعد سیلی اتفاق بیفتد و راه را مسدود کند.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان با اشاره به اینکه طی 6 سال گذشته فقط در محور فریمان تربت‌جام منطقه برات‌آباد و شهرک صنعتی کاویان تجربه چنین اتفاقی را داشتیم که آب از سطح جاده رد شد.

وی در ادامه تنظیم بستر رودخانه‌ها، ایجاد و کنترل ظرفیت پل‌ها را از جمله مهمترین برنامه‌های امسال اداره راهداری دانست و گفت: تلاش می‌شود از بالادست رودخانه‌ها پل‌هایی که ظرفیت کمی دارند آب کمتری را در مسیر آنها هدایت کنیم، در واقع به ایمن‌سازی پل‌ها بپردازیم. برای این اقدام، تپه‌های خاکی در طول مسیر رودخانه اجرا می‌شود و آب را بر روی پل‌ها تقسیم‌بندی می‌کنیم.

شکری همچنین کمبود نیرو و مستهلک بودن ماشین‌آلات را از مهمترین مشکلات راهداری این شهرستان دانست و گفت: نیروهایی که طی سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند جایگزین نشده و مجبوریم چند ماشین را تحویل یک راننده بدهیم.

وی اظهار کرد: فرسوده بودن ماشین‌آلات و عمر بالای آنها موجب شده در هفته چند روز برای تعمیر، این ماشین‌آلات، غیرقابل استفاده باشند، این وضعیت از یک سو سرعت ما را با کندی مواجه می‌کند و از سوی دیگر با توجه به بالا بودن هزینه‌ها، برای تعمیر ماشین‌آلات با مشکلات جدی مواجه‌ایم.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان فریمان در پایان به رانندگان و کاربران جاده‌ای توصیه کرد: حتماً قبل از عزیمت به سفر، از طریق تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان مطلع شوند تا دچار مشکلات احتمالی در طول راه‌ها نشوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انسداد ۵ محور اصلی بر اثر طغیان رودخانه‌ها در هرمزگان
  • انسداد ۵ محور اصلی و ۲۷ محور روستایی بر اثر طغیان رودخانه‌ها
  • بارش باران و طغیان رودخانه ۳ جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد
  • (ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان
  • راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران در جنوب کرمان قطع شد
  • طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم
  • قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستای جنوب کرمان براثر سیلاب
  • استقرار ۲۵۰ نیروی راهداری در جاده‌های هرمزگان
  • طغیان رودخانه کندر آسمینون شهرستان منوجان
  • سیلاب فروکش کرده و تمامی راه‌های ارتباطی فریمان باز هستند