Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس هشدارهایی که از هواشناسی اعلام شد شاهد موج جدید بارشی در سطح استان هستیم که از غرب استان یعنی شهرستان طبس آغاز می شود و کل استان را دربر می گیرد.

وی عنوان داشت: بارش ها در استان تا اوایل روز پنج شنبه ادامه می یابد و پیش بینی می شود حداکثر میزان بارش طی چند روز به 50 میلیمتر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این زمینه نیاز بود که آمادگی داشته باشیم و جلسه ای را با حضور اعضای مدیریت بحران استان داشتیم و گزارشی از دستگاه های زیربط اخذ و توصیه های لازم را به آنها اعلام کردیم و نیاز است با کسب آمادگی لازم ، شرایط غیرمترقبه که احتمال دارد را بتوانیم مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایام سفرهای نوروزی هستیم و خوشبختانه امسال شاهد حضور جمعیت قابل توجهی از مردم از اقصی نقاط  کشور در استان بودیم که تاکنون بی نظیر بود و هفتمین استانی بودیم که بیشترین تعداد گردشگر و اقامت را در روزهای ابتدایی سال داشتیم.

معتمدیان اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی که در مناطق جنوب، جنوب غربی، استان فارس و سیل هایی که در آنجا به وقوع پیوسته است احتمال اینکه سفرهای مردم به خصوص از استان خراسان رضوی نیمه تمام بماند و شاهد برگشت مسافران عبوری از استان باشیم آمادگی لازم  برای پذیرایی از مسافرین در را داریم.

وی ادامه داد: در استان 44دستگاه عضو مدیریت بحران استان آمادگی لازم دارند و 5 دستگاهی که عملیاتی هستند و مسئولیت صحنه ای بحرانها را برعهده دارند در آماده باش کامل هستند و 83 اکیپ و تیم عملیاتی در استان آمادگی کامل خدمت رسانی به مردم را دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخواستی  از مردم استان داریم که از هشدارها و اخطارهایی که از ناحیه دستگاه های مسئول از طریق صدا و سیما و رسانه ها اطلاع رسانی می شود توجه لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان با بررسی آخرین وضعیت بارندگی در شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه، درخصوص مدیریت شرایط تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون مدیریت بحران استانداری درخصوص مصوبات این جلسه گفت: بر اثر سیلاب روز گذشته تا امروز ۶۰ خانوار از اهالی روستای نوده و ۲۵۰ خانوار روستای بمرود زیرکوه، هفت نفر در بشرویه و چهار نفر در سرایان به مکان امن منتقل و اسکان اضطراری داده شدند.

محمودرضا تیمورپور افزود: بسته غذایی ۷۲ ساعته از طریق جمعیت هلال احمر بین مردم آسیب دیده که در مناطق امن اسکان داده شده اند توزیع می‌شود و ارتش هم برای اعزام ماشین آلات سنگین در آماده باش است.

وی گفت: بارش‌های شدید روز گذشته تاکنون در شهرستان زیرکوه به ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی روستا‌های نوده، بمرود و شاهرخت خسارت وارد کرده، ۶ رشته قنات تخریب و ۳۰۰ راس دأم نیز تلف شده اند.

معاون مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای خسارت جدی دیده، افزود: در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان، نیازمندی‌های شهرستان‌های زیرکوه و بشرویه اعلام و مقرر شد ماشین آلات سنگین از طریق راهداری و برخی شرکت‌های خصوصی به منطقه اعزام شوند لذا بیشترین مشکل در حال حاضر مربوط به شهرستان زیرکوه است که برخی آبنما‌ها تخریب شده و راه‌های روستایی مسدود است.

به گفته وی مسیر‌های اصلی و روستایی توسط نیرو‌های راهداری در حال بازگشایی است.

تیمورپور با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده برای آبرسانی سیار از سوی شرکت آب و فاضلاب استان گفت: از طریق بنیاد مسکن هم ماشین آلات کمرشکن برای حمل خودرو‌های سنگین هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها بارندگی بوده، اما خسارتی گزارش نشده است، افزود: بیشترین بارندگی را برای عصر امروز شاهد خواهیم بود که هسته اصلی آن در بیرجند است.

به گفته وی علیرغم سیلاب شدید در زیرکوه و نبود دسترسی روستا‌ها به مرکز شهرستان، طبق گفته فرماندار، کنکور سراسری طبق برنامه امروز برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • فرمانداران استان کرمان آماده هرگونه حادثه احتمالی باشند
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است