Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@10:22:52 GMT

بارش باران به آبگرفتگی برخی معابر اردستان منجر شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۴۸۷

بارش باران به آبگرفتگی برخی معابر اردستان منجر شد

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: بارش های باران از روز گذشته به آبگرفتگی برخی معابر از جمله در روستاهای نیسیان و ماربین در دهستان برزواند از توابع بخش مرکزی این شهرستان منجر شده است.

حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پل های موجود در این روستاها به دلیل عرض کم دهانه سرریز و به آبگرفتگی برخی معابر منجر شده که البته 500 میلیون ریال از اعتبار تملک دارایی ها به این مهم اختصاص داشت اما برای افزایش دهانه این پل ها دست کم 2 میلیارد و 500 میلیون نیاز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جریان آب در برخی رودخانه های فصلی بیان کرد: تعدادی خانه خشت و گلی خالی از سکنه نیز در برخی روستاهای دهستان برزاوند تخریب شد و از جمله در روستای زفرقند به دلیل تخریب سقف یک دامداری قدیمی، تعداد 15 راس گوسفند تلف شدند.
فرماندار اردستان اضافه کرد: ستاد مدیریت بحران تا پایان روز چهارشنبه برای رویارویی با حادثه های احتمالی در آماده باش کامل است و هم اکنون مشکلی در این شهرستان وجود ندارد.
رییس اداره هواشناسی اردستان نیز عنوان کرد: بیشترین بارش ها تا صبح امروز در بقم با 58 میلیمتر، دهستان همبرات 34 میلیمتر، اردستان 29 میلیمتر، زواره 19 میلیمتر، مهاباد 18 میلیمتر، دهستان برزواند 24 میلیمتر و مجموع روستاها 12 میلیمتر ثبت شده است.
جواد رمضانپور تاکید کرد: با توجه به وضعیت ناپایدار هوا و سامانه موجود، احتمال ادامه بارندگی تا پایان شب در اردستان وجود دارد اما پس از خروج این سامانه از منطقه، دهم فروردین سامانه بارشی دیگری به شهرستان وارد خواهد شد.
وی میزان بارندگی سال زراعی جاری در اردستان را 120 میلیمتر عنوان کرد و یادآور شد: این رقم در مقایسه با آمار سال زراعی گذشته افزایش چهار برابری داشته است.
به گفته رییس اداره هواشناسی اردستان، میزان بارندگی سال زراعی گذشته در شهرستان اردستان 35 میلیمتر و بلند مدت 85 میلیمتربود.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حوادث سیلاب اردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند

محمد منعمی زاده گفت: این قطعه تاریخی که در روستای قلعه شهید این شهرستان واقع شده است، قلعه خان نام دارد.

وی بیان کرد: هنوز برآورد مالی برای خسارت وارد شده از بارندگی و ریزش قسمتی از این بنای تاریخی صورت نگرفته است.

رئیس میراث فرهنگی نرماشیر افزود: بر اثر بارندگی ۲ یا سه اتاق شرقی این قلعه تخریب شده است و تاکنون آثار تاریخی دیگر این شهرستان آسیب ندیده اند و برای بازدید کلی باید منتظر فروکش کردن باران و تردد بهتر در مسیر‌ها باشیم.

منعمی زاده تصریح کرد: این بنای تاریخی مربوط به اواخر دوره زندیه یعنی ۳۰۰ سال قبل است که در تاریخ هفت اسفند ۱۳۸۶ و به شماره ۲۱۴۵۶ ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بارش باران به یک بنای تاریخی در نرماشیر زیان رساند
  • تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر زاهدان برای سومین روز
  • فیلمی از بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • بارش باران در بهاباد و آبگرفتگی معابر
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • بارندگی، سه میلیارد ریال به شهرستان دیّر خسارت وارد کرد
  • کنگان با ۵۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌های استان بوشهر
  • آبگرفتگی معابر در پی بارندگی شدید در دلگان
  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران