Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:26:46 GMT

سر ریز آب سد کبار قم نگران کننده نیست

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۴۸۸

سر ریز آب سد کبار قم نگران کننده نیست

قم - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: آب از این سد سرریز کرده است اما این مساله جای هیچ گونه نگرانی ندارد و همه چیز تحت کنترل می باشد. آب سرریز شده در مسیر طبیعی رودخانه های پایین دست به مسیر حرکت خود ادامه می دهد.

آب سرریز شده در مسیر طبیعی رودخانه های پایین دست به مسیر حرکت خود ادامه می دهد.

محسن اوروجی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درحال حاضر آب سرریز شده در مسیر طبیعی رودخانه های پایین دست قم به مسیر حرکت خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سد قدیمی کبار در دشت کبار در نزدیکی زنبورک روستای خورآباد از توابع بخش کهک قم قرار دارد.
بخش کهک درجنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا می باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه بارشی که از یکشنبه شب هفته جاری وارد استان شده، همچنان فعال است و شاهد بارش باران در بخش های استان هستیم که همین موضوع موجب راه افتادن سیلاب در بستر رودخانه ها شده اما این موضوع تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است.
وی اضافه کرد: همچنان از همه مسافران، زائران و همشهریان گرامی درخواست می کنیم از توقف در مسیر و بستر رودخانه ها، هرچند آبی در آن نباشد، خودداری کنند چرا که سیلاب ناگهانی به راه می افتد و خسارات فراوانی به بار می آورد.
اوروجی با اشاره به اینکه همه دستگاه های خدماتی و امداد رسان استان درحال آماده باش کامل هستند، گفت: به دلیل رعایت مسائل ایمنی و هدایت سیلاب به داخل رودخانه قمرود، تردد در مسیر رودخانه قمرود قم امکان پذیر نیست و این رودخانه همچنان بر روی وسایل نقلیه مسدود است.
وی اظهار داشت: دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان صبح امروز به ریاست استاندار قم و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل و درآن تاکید شد که همه دستگاه های اجرایی تا اتمام بارش ها و عادی شدن وضعیت در آماده باش کامل هستند.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که با پیش بینی های انجام شده و پیشگیری های لازم، بارش های اخیر در استان تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی ، مالی و مصدومیت نداشته است.
اوروجی ادامه داد: از مردم می خواهیم همچنان به هشدار های ستاد مدیریت بحران استان توجه و از توقف در مسیر روان آب ها و رودخانه ها به جد پرهیز کنند.
بارندگی که از یک شنبه شب در قم آغاز شده تا روز ششم فروردین ماه ادامه دارد و طبق اعلام اداره کل هواشناسی این استان، بارش در برخی ساعت ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود.
7405/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سد كبار قم سرريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش خروجی آب رودخانه زاینده‌رود گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی توصیه می‌شود، گردشگران، خانواده‌ها و افراد از هرگونه استقرار و توقف در بستر رودخانه زاینده‌رود به دلیل جریان یافتن آب در مسیر رودخانه خودداری کنند.
منصور شیشه فروش افزود: با توجه به افزایش خروجی سد زاینده رود و رهاسازی آب در بستر رودخانه به منظور تأمین بخشی از نیاز آبی کشت غلات کشاورزان، رعایت نکات ایمنی باید در نظر گرفته شود.
وی گفت: انتظار می‌رود عوامل شرکت آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها و دهیاران شهر‌ها و روستا‌های در مسیر شهرستان‌های چادگان، لنجان، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر، اصفهان، شرق اصفهان، هرند و اژیه در این خصوص همکاری و نظارت داشته باشند.

دیگر خبرها

  • فولاد با ویسی باز هم نبرد/ مس با نویدکیا همچنان در مسیر موفقیت
  • ورود هواداران به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال و شمس آذر تا دقیقه 26 همچنان ادامه دارد! / فیلم
  • رها سازی آب فردا از سد گلستان
  • همچنان راه ارتباطی ۲۴ مسیر فرعی جنوب سیستان و بلوچستان بسته است
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • توصیه به پرهیز از توقف در بستر رودخانه زاینده رود
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم