Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ سرهنگ احمد ذلیکانی در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک در دوران دفاع مقدس مقر آموزشی یگان زرهی لشکر 25 و نیز محل استراحت و گاهی محل اعزام رزمنده ها به مناطق عملیاتی بود.

وی افزود: با توجه به درخشش لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس  این مکان به‌عنوان تقویت کننده رزمندگان لشکر محسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک با بیان اینکه انتخاب این مکان به‌عنوان اولین محل اسکان زائر به‌خاطر وجود فضا و محیطی است که هنوز در از دوران دفاع مقدس در این مکان پابرجاست، خاطرنشان کرد: زائران راهیان نور از لحاظ بعد مسافت بیش از هزار کیلومتر راه را طی می‌کنند تا بتوانند استراحتی در این مکان داشته و از فضای این مکان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: از 20 اسفند تا چهارم فروردین 7800 زائر وارد این اردوگاه شدند و ظرفیت این اردوگاه 2 هزار نفر در شب است.

ذلیکانی با اشاره به اینکه خادمینی که در این اردوگاه به زائران خدمت می‌کنند در دو مرحله اعزام می‌شوند، اظهار کرد: در هر مرحله 60 نفر اعزام داریم که امسال با تدبیر کمیته خادمین، اکثرا بار اولی و جوان هستند.

وی ادامه داد: در شب سال تحویل این اردوگاه میزبان بیش از 700 زائر بود و برنامه‌های متنوع فرهنگی در این مکان برگزار شد.

مسئول اردوگاه جعفرزاده اندیمشک با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «رونق تولید» نامیده شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته هم در راستای تحقق شعار سال بیش از 5 هتکار اراضی جنوبی این اردوگاه زیر کشت محصولات زراعی رفت.

مسئول کمیته جستجوی مفقودین استان مازندران با بیان اینکه فضاسازی فرهنگی این اردوگاه تداعی کننده فضای دوران دفاع مقدس است، عنوان کرد: کاروان‌ها که اولین بار وارد این اردوگاه می‌شوند از نزدیک این فضا را با همان آثار باقی دوران جنگ لمس می‌کنند.

 ذلیکانی در پایان گفت: پیکر 115 شهید در مناطق عملیاتی کربلای 5 و هشت و عملیات رمضان تفحص شد که در معراج شهدای اهواز است و کاروان‌های مازندران برای زیارت شهدا به آنجا اعزام می‌شوند.

خبرنگار: فرزانه حسنی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصحاب رسانه تحویل سال کربلا مقام معظم رهبری مناطق عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است