Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهنام سعیدی معاون و سخنگوی مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین اخبار از سیل‌زدگان و استان‌های متاثر از این حادثه گفت: برای امروز سه‌شنبه ۶ شهر فروردین ماه سال ۱۳۹۸ بارش باران همراه با رعدوبرق، رگبار، وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها را در غرب استان یزد، غرب استان کرمان، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران خواهیم داشت.

معاون و سخنگوی مدیریت بحران کشور ادامه داد:  ناگفته نماند شاهد بارش برف و باران  در ارتفاع جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز خواهیم بود از این رو توصیه می‌کنیم مردم از نزدیک شدن به مکان‌هایی که نام برده شده و مستعد سیلاب هستند جدا خودداری نمایند. همچنین به هشدارها، اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌هایی که صادر شده توجه ویژه داشته باشند. علاوه بر این یک سری شماره تلفن‌های ضروری را به خاطر بسپارند و قبل از هر گونه سفری با این شماره تلفن‌ها تماس حاصل نمایند و اگر مشکلی نبود سفر را انجام دهد. 

سعیدی اضافه کرد: توصیه ما این است اگر کسی می‌خواهد به مناطقی که ذکر شده سفر کند، فعلا این کار را انجام ندهد و آن را به تعویق بیندازد اما در صورتی که سفر خیلی ضروری است پس از اطمینان حاصل کردن از دستگاه‌های امدادی اقدام به سفر نماید، به طور کل توصیه ما این است که مردم امروز سفر نکنند.

وی با اشاره به شماره تلفن‌های ضروری گفت: شماره تلفن پلیس۱۱۰ ،هلال احمر ۱۱۲ ،هواشناسی ۱۳۴، پلیس راه ۱۴۱ ، اعلام تصادفات ۱۲۰ و ارژوانس ۱۱۵ است که مردم می توانند از طریق آنها اطلاعات لازم را کسب کنند. اگر کسی تصمیم دارد به مناطق مرزی سفر کند تمهیدات لازم از جمله البسه گرم و غذا به اندازه کافی را حتما همراه خود داشته باشد.  مردم باید همکاری لازم را با نیروهای امدادی داشته باشند و اگر در جایی گفته می‌شود که باید مکانی را تخلیه کنند حتما این کار را انجام دهند  تا از آسیب‌های سیل در امان باشند.

معاون و سخنگوی مدیریت بحران کشور در خصوص عدم توجه به شایعات گفت: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و تنها به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری‌های رسمی و ستاد بحران توجه کنند. گاه دیده شده است که افراد برای عکس گرفتن نزدیک به سیلاب شده‌اند این مسئله خیلی خطرناک است و تاکید می‌کنیم مردم به هیچ عنوان به  مکانی که سیل است، نزدیک نشوند.

سعیدی با اشاره به آخرین اخبار از ایذه خوزستان و سرپل ذهاب گفت: در حال حاضر همه در آنجا در آماده‌باش کامل هستند تا  مشکلی ایجاد نشود و  اگر بحرانی اتفاق افتاد این بحران را مدیریت کنند. نه تنها در خوزستان بلکه در همه استان‌ها استانداران، فرمانداران ، بخشداران و همه دستگاه‌های امدادی در آماده باش کامل هستند.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ مدیریت بحران استانداری بوشهر در پی اعلام هشدار هواشناسی، نحوه آموزش در مدارس ۴ شهرستان دیر؛ جم؛ کنگان و عسلویه را امروز به صورت غیرحضوری اعلام کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش بوشهر، براساس اعلام مدیریت بحران استانداری بوشهر در پی اعلام هشدار هواشناسی، آموزش دانش اموزان مدارس شهرستان‌های عسلویه؛ کنگان؛ جم و دیر در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در هر دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری و در شبکه شاد انجام خواهد شد.

بر این اساس سایر مدارس در استان بوشهر باز و آموزش به صورت حضوری است.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است
  • سیل در سیستان و بلوچستان جان ۳ نفر را گرفت
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • فوت ۳ نفر به دلیل سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • جزئیاتی از جان باختن ۳ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان | ۳ مصدوم در منطقه عسلویه | هشدارهای سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور به مردم
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است
  • امروز؛ آموزش غیر حضوری مدارس چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر
  • فعالیت غیرحضوری مدارس نیکشهر،مهرستان،زرآباد ودلگان
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان
  • بازگشت مقامات حکومت پیشین افغانستان به کشورشان