Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@19:12:48 GMT

بارش باران در بوکان 27 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۷۲۳

بارش باران در بوکان 27 درصد افزایش یافت

اسماعیل کامیاب نسب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارندگی های سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به میانگین بلند مدت این شهرستان نیز 30 درصد افزایش نشان می دهد.
وی با مطلوب خواندن میزان بارش های پاییزی و زمستانی در این شهرستان افزود: ورود یک سامانه بارش زای قوی به آذربایجان غربی و به تبع آن این شهرستان در روزهای اخیر موجب 24 میلیمتر بارندگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کامیاب نسب ادامه داد: این سامانه به طور متناوب تا روز چهارشنبه این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
وی از وجود مه در گردنه ها و محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: کمترین دید در گردنه ها هم اکنون به 100 متر و در مناطق شهری به 200 متر رسیده است که با گرم شدن هوا از میزان غلظت آن کم خواهد شد.
رییس اداره هواشناسی بوکان حداقل و حداکثر دمای هوای این شهرستان در 24 ساعت گذشته را به ترتیب 2 و هشت درجه بالای صفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، سال آبی گذشته (1397- 1396) در مجموع 452 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با میانگین بلند مدت سالانه 30 درصد افزایش نشان می دهد.
در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) در شهر اقدام به اندازه گیری بارش ها می کند و علاوه بر آن 6 ایستگاه باران سنجی در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله نیز وجود دارد.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7510/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی محورهای مواصلاتی هواشناسی شهرستان بارش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از قطع برق برخی از مناطق استان از جمله غرب جزیره قشم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مهرداد حسن‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق، اظهار داشت: به دنبال وزش شدید باد و بارش شدید باران برق برخی از مناطق استان از جمله روستای لاور میستان شهرستان بستک و جزیره هرمز از بامداد امروز قطع شد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته برق این مناطق در حال حاضر وصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش برای وصل شدن برق دیگر مناطق استان ادامه دارد، گفت: هم اکنون برق برخی از روستا‌های بخش مرکزی شهرستان بندرعباس و غرب جزیره قشم قطع است.

حسن‌زاده با اشاره به تلاش نیروهای امدادی برای بازگشایی محورهای مسدودی در هرمزگان، بیان کرد: بر اثر بارش باران، محور بشاگرد به جاسک در کیلومتر 23 رودخانه فصلی دازکان به علت طغیان رودخانه فصلی مسدود است.

به گفته وی بر اثر طغیان رودخانه سرخنگی راه ارتباطی سرخنگی به کورمون قطع شده و دو راهی درتوجان به بالولی و شمیل مسیر جایگزین است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • قطع برق در غرب جزیره قشم به علت بارندگی
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس
  • اسدیه رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آماده‌باش ستاد مدیریت بحران رفسنجان برای بارش‌های پیش‌ رو/ مردم به مناطق کوهستانی نروند
  • کنگان سربیشه با ۱۷ میلی متر رکوردار بارش باران در خراسان جنوبی شد
  • میزان بارش باران در تربت‌حیدریه ۴۸ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی میزان بارش باران در تربت‌حیدریه
  • بارش باران موجب لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی شد
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان