Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@19:38:55 GMT

نوسان سهام آسیایی در معاملات امروز

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۷۵۳

نوسان سهام آسیایی در معاملات امروز

رویداد۲۴ روز سه‌شنبه، برخی بازارهای آسیایی پس از ۲ روز افت متوالی، بازگشتند، درحالی‌که برخی بازارهای دیگر منطقه همچنان با وحشت از این که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه شوند، سقوط کردند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از سقوط ۱.۴ درصدی دیروز، امروز توانست ۰.۳ درصد رشد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکی ژاپن، که روز دوشنبه بدترین سقوط خود از اواخر دسامبر تا کنون را ثبت کرده بود، ۲.۱۵ درصد جهش کرد، درحالی‌که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۲۶ درصد و شاخص سهام استرالیا ۰.۰۷ درصد رشد کردند.

اما بازارهای چین هم امروز روز خوبی را سپری نکردند. کامپوزیت شانگهای ۱.۴۳ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۳ درصد پایین آمد.

سرمایه‌گذاران با سقوط شدید سود اوراق قرضه آمریکا و معکوس شدن منحنی سود اوراق خزانه‌داری این کشور، که یک شاخص از قریب‌الوقوع بودن رکود اقتصادی است، به وحشت افتاده‌اند.

از جلسه هفته قبل فدرال‌رزرو، که اعلام کرد در ادامه امسال هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت، سود اوراق قرضه حدود ۱.۸ درصد سقوط کرده است و امروز به ۲.۴۳۰ درصد رسیده است.

مایکل اوری، استراتژیست ارشد رابوبانک، می‌گوید: منحنی سود اوراق آمریکا همچنان معکوس می‌باشد که این اصلاً نشانه خوبی نیست. معلوم نیست چه مقدار این وضعیت طول می‌کشد و بعد از آن سقوط سهام آغاز می‌شود.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن که در روز دوشنبه، به پایین‌ترین میزان یک و نیم ماهه ۱۰۹.۷۰ رسیده بود، امروز با اندکی رشد به ۱۱۰.۱۰ رسید.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سهام سهام آسیا بورس بازار بورس ارز قیمت دلار قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر تامین مالی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه توانستیم از ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان یا به عبارتی بالغ بر ۲۱ درصد اوراق را به مشهد اختصاص دهیم.

 سید محمد عنبری افزود: براساس بند "د" تبصره "۵" بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، به شهرداری‌ها مجوز داده شد تا اوراق مشارکت برای احداث خطوط ریلی، خرید اتوبوس و بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی (ع) و احیا و بازسازی بافت فرسوده شهری منتشر کنند.

وی افزود: از این میزان اوراق، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان شامل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خطوط ریلی و ۳۰۰ میلیارد تومان به خرید اتوبوس اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.

او گفت:همچنین چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گرفت که شامل دو هزار میلیارد تومان برای بازسازی بافت پیرامون حرم رضوی، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی بافت‌های فرسوده عامل، آبکوه و میدان شهدا و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای خط سه قطار شهری منتشر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • بورس در پی جبران سریع
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد