Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@09:12:57 GMT

موازی کاری مانع انجام وظایف در مدیریت بحران نشود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۸۱۲

موازی کاری مانع انجام وظایف در مدیریت بحران نشود

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، افزود: موازی کاری و نبود هماهنگی یکی از مشکلات اساسی در هنگام بروز بحران است که باید تا جای ممکن از آن جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: فقدان برنامه ریزی منسجم و دقیق در مواقع بحرانی با مشخص بودن وظایف هر مسوول برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان بیان کرد: در بحث مدیریت بحران، باید برنامه ریزی از قبل صورت بگیرد و لازم است اطلاعات کامل و کافی از مناطق مختلف استان دسته بندی شود.
وی اضافه کرد: اطلاعات جامع از نقاط مختلف استان سمنان به خصوص نقاط حادثه خیز از جمله وجود پایگاه های امدادی و فاصله از مراکز درمانی تهیه شود.
فخری با اشاره به برپایی چادرهای راهنمایی گردشگران در ورودی شهرهای استان، بیان کرد: برپایی همین چادرها گاهی باعث آلودگی بصری و سردرگمی مسافران نوروزی می شود و تجمیع این ها در یک مکان مطلوب تر است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، هماهنگی هر چه بیشتر اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان شد و ادامه داد: نقاط قوت و ضعف ستاد سفرهای نوروزی شناسایی شود تا در سال آینده به نحوه احسن اقدامات انجام شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان هم در این نشست گفت: نیرو های امدادی این جمعیت در نوروز شبانه روزی، آماده امداد رسانی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی و شهروندان هستند.
حسن شکراللهی افزود: پایگاه های اطلاع رسانی و امداد هلال احمر، در ورودی شهرستان ها استقرار دارند.
وی بیان کرد: تبدیل استان سمنان از‌ معبر به مقصد، نیاز به واکاوی، بررسی و آسیب شناسی و همچنین ارائه راهکاری علمی و عملی دارد.
شکراللهی یادآورشد: عوامل افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در استان به صورت کارشناسی بررسی شود تا یک جامعه آماری کیفی و کمی متناسب با واقعیت ها مشخص شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به برخی موازی کاری ها و نبود هماهنگی در ارایه اطلاعات سفر به مسافران نوروزی، گفت: استقرار چند پایگاه اطلاع رسانی در ورودی شهرها باعث ارائه اطلاعات متفاوت به مسافران و سردرگمی آن ها می شود و نیاز است با هماهنگی بیشتر، نسبت به برپایی پایگاه های مشترک در وروردی شهرستان ها اقدام شود.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جامعه جمعیت هلال احمر استان مدیریت بحران مسافران و گردشگران نوروزی هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ر حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های وارد شده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته گفت:به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اعلام شد که ارزیابی خسارت را انجام دهند، دستگاه‌های یادشده در مدت سه روز باید ارزیابی خود را ارائه کنند.

منصور شیشه فروش  افزود: عوامل امدادی ازجمله شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و تیم‌های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری‌ها فعال بودند و از روز گذشته ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:تخلیه آب از منازل مسکونی، معابر و مسیل‌ها در حال انجام است، باید علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حادثه‌های مشابه جلوگیری کنیم، این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری‌ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کرده و سیل بند‌ها تقویت شود و مسیل‌ها و آبراهه‌ها بازگشایی شود.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

او افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

شیشه فروش تصریح کرد: در خصوص خسارت‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیر‌ها و راه‌ها را انجام دهد و خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است، با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه‌های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده و باید در ارزیابی تیم‌های ارزیاب تتاثیر این ساخت و ساز‌ها در تشدید سیل بررسی شود.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه‌ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان‌ها باید ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد.

منبع : ایرنا



وی اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • هم‌افزایی جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را می‌گیرد
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی