Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد زوراوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین بارش 48 ساعت اخیر استان کرمانشاه را مربوط به شهرستان گیلانغرب با 86 میلی متر و سرپل ذهاب با 70 میلی متر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه اکنون تمام نقاط استان درگیر بارش باران و برف است، گفت: پیک بارش ها از امروز سه شنبه تا صبح چهارشنبه است که پیش بینی می شود بارش ها بیشتر در نواحی غربی و مرکزی استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او همچنین بیان داشت: هم اکنون در برخی از مناطق سردسیر مانند شهرستان پاوه، سنقر و گردنه بید سرخ بارش برف گزارش شده است.
زوراوند در ادامه عنوان کرد: بارش ها از روز چهارشنبه کاهش خواهد یافت ولی قطع نخواهد شد و در برخی از نقاط همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
معاون سازمان هواشناسی استان کرمانشاه همچنین میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را 52 میلی متر دانست.
زوراوند در ادامه میانگین بارش های استان از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر 97) تاکنون را 618 میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش نسبت به مشابه سال گذشته که 196 میلی متر بود، 98 درصد و نسبت به بلند مدت استان که 356 میلی متر ثبت شده، 74 درصد افزایش یافته است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا، مبنی بر اینکه این سیلاب ها و بارش های سنگین تا چه حدی سفره های آب زیر زمینی و سطحی کشور را جبران می کند، گفت: برداشت بی رویه از سفره های آب زیر زمینی سالها اتفاق افتاده و با یک سال و دو سال و سه سال جبران شدنی نیست و این آب های سطحی نیز ظرف سه چهار روز رد می شود و می رود.
زوراوند بر برنامه ریزی دقیق و علمی برای مدیریت تهیه و مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: باید مصرف درست و بهینه و صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در قسمت کشاورزی و صنعتی سرلوحه تمام مردم و دستگاه های اجرایی باشد.
3209/3033
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بارش باران بارش برف دستگاه های اجرایی سازمان هواشناسی صرفه جویی در مصرف 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد

مدیرکل هواشناسی کردستان، گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون در مجموع ۳۸۹ میلی‌متر بارش در سطح استان به ثبت رسیده است. - اخبار استانها -

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، به میزان بارندگی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال زارعی تاکنون متوسط بارش‌ها در استان 386 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بلند مدت تقریباً نرمال(همسان) بوده و تغییر آن چنانی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه کردستان رکورددار افزایش بارش در کشور بوده است، گفت: در سال گذشته از ابتدای سال زراعی تاکنون در مجموع 389 میلی‌متر بارش در سطح استان به ثبت رسیده که وضعیت نسبت به استان‌های همجوار بهتر بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان، افزود: سروآباد با 868 میلی‌متر بارندگی بیشترین ریزش نزولات جوی استان را در سال گذشته داشته و کمترین میزان بارش‌ها با 203 میلی‌متر در قروه به ثبت رسیده است.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کردستان خبر داد و عنوان کرد: در صورت عدم تغییر پیش‌بینی‌ها به خاطر فصل بهار، شنبه هفته آینده شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

صدیقی درباره وضعیت دمایی خاطرنشان کرد: تا اوایل هفته آینده به تدریج در طول روز 5 تا 7 درجه افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در کوشه از توابع شهرستان تفتان به ۴۰ میلی متر رسید
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • تداوم بارش‌های اردیبهشتی در سمنان/ بارندگی ۵۰.۳ میلی‌متری در پرور
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری